Προβολή Χωρίς τίτλο σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

Πόλεμος με όπλο το... γάλα


Πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και των παραγωγών γαλακτοκομικών προϊόντων, από τον οποίο εκτιμάται ότι χαμένοι θα βγουν οι παραγωγοί. Τον
τελευταίο καιρό οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ άρχισαν να «σπρώχνουν» με μεγάλη επιθετικότητα το γάλα που αυτές συσκευάζουν το οποίο διαθέτουν σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή.
Τον πόλεμο ξεκίνησε η αλυσίδα σουπερμάρκετ Coles, που από τις αρχές Ιανουαρίου πουλάει το γάλα δικής της συσκευασίας έναντι $1 το λίτρο.
Την Coles ακολούθησαν και οι υπόλοιπες αλυσίδες σουπερμάρκετ, με αποτέλεσμα να μην απορροφάται το προϊόν των εταιριών που παράγουν γάλα.
Σύμφωνα με ανάλυση της Dairy Farmers, η οποία κατατέθηκε σε ειδική επιτροπή της Γερουσίας που εξετάζει το όλο ζήτημα, αν συνεχιστεί η έκπτωση στην τιμή του γάλατος από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ για ένα χρόνο, οι παραγωγοί θα χάσουν έως και $730 εκατ.
Εκπρόσωπος της εταιρίας παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων που κατέθεσε στην επιτροπή της Γερουσίας, ανέφερε ότι αν ο πόλεμος των αλυσίδων σουπερμάρκετ συνεχιστεί η ζημιά που θα κάνει στους παραγωγούς μακροπρόθεσμα θα είναι μεγάλη με αποτέλεσμα να οδηγηθούν στην καταστροφή μεγάλες εταιρίες παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων που με δεδομένο το σημερινό ανταγωνιστικό κλίμα, το μόνο κέρδος που έχουν απορρέει από προϊόντα όπως το γιαούρτι και το τυρί ενώ χάνουν μέρα με τη μέρα όλο και περισσότερα χρήματα από το γάλα.
Να αναφέρουμε ότι αυτή τη στιγμή το 51% των καταναλωτών προτιμά το γάλα που συσκευάζουν τα σουπερμάρκετ, ποσοστό που αναμένεται να ανέβει συν τω χρόνω, αφού η ποιότητά του είναι εξίσου καλή με αυτό που διαθέτουν γαλακτοκομικές εταιρίες με την επωνυμία τους. 
Οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ εντούτοις, θεωρούν τις εκτιμήσεις της Dairy Farmers, υπερβολικές και τις αντικρούουν λέγοντας ότι στηρίζονται σε υποθετικά σενάρια.
Ο πόλεμος με όπλο το... γάλα πάντως συνεχίζεται και οι μόνοι κερδισμένοι σε αυτή την φάση τουλάχιστον φαινομενικά είναι οι καταναλωτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου