Πιο ορατός από ποτέ φαντάζει ο κίνδυνος να «τιναχτεί στον αέρα» η «Ιόνια Οδός», αρχικού προϋπολογισμού 1,4 δις. ευρώ, την οποία κατασκευάζει και εκμεταλλεύεται η κοινοπραξία «Νέα Οδός».
Η εν λόγω κοινοπραξία, η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση του οδικού δικτύου από τη Μεταμόρφωση στα Σκάρφεια, αλλά και από το Σχηματάρι στη…
Χαλκίδα, αποτελείται από τις εταιρείες Cintra, ACS, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ferrovial.
Μέχρι τέλους Δεκεμβρίου 2010, η «Ιόνια Οδός», δηλαδή το τμήμα από το Αντίρριο ως τα Ιωάννινα, είχε υλοποιηθεί (φυσικό αντικείμενο) σε ποσοστό 29,22%, έναντι 60% του προγραμματισμένου για
εκτέλεση, όπως όριζε το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης.
Ωστόσο, η διακοπή της χρηματοδότησης του παραχωρησιούχου από τις δανείστριες τράπεζες οδήγησε τον κατασκευαστή και τους υπεργολάβους του στην, από 27/1/2011, αναστολή των εργασιών!
Οι τράπεζες ανέστειλαν προσωρινά τη χρηματοδότηση, επικαλούμενες καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις (μέχρι σήμερα έχει παραδοθεί στον παραχωρησιούχο το 50,06% των χώρων), τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, αλλά και τη μείωση των εσόδων, λόγω των προβλημάτων που υπάρχουν με το κίνημα πολιτών που δεν δέχεται να πληρώσει διόδια.
Η εν λόγω κοινοπραξία έχει «πληγεί» ιδιαίτερα από το κίνημα κατά των διοδίων, κυρίως στο κομμάτι της «Νέας Οδού», δηλαδή στο τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια, το οποίο ουσιαστικά χρηματοδοτεί την «Ιόνια Οδό».
Ο δυσκολότερος, υπό κατασκευή, αυτοκινητόδρομος
Η «Ιόνια Οδός» είναι ο δυσκολότερος, υπό κατασκευή, αυτοκινητόδρομος. Η χάραξη του δρόμου περνά από πολύ δύσκολα ανάγλυφα εδάφους και κυρίως είναι πάνω στη ραχοκοκαλιά της οροσειράς της Πίνδου.
Ο δρόμος, μήκους 196 χλμ., ξεκινά μετά τη γέφυρα του Ρίο – Αντίρριο και συνεχίζει περνώντας από το Μεσολόγγι , το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία, την Άρτα, φτάνει στα Ιωάννινα, όπου και συναντά την Εγνατία Οδό.
Η ολοκλήρωση του έργου ήταν αρχικά προγραμματισμένη για το 2014, ενώ τώρα παρατείνεται, τουλάχιστον, δυο έτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην κοινοπραξία «Νέα Οδός» τα μέσα μηνιαία έσοδα, το 2010, παρουσίασαν ελαφρά ενίσχυση, σε σχέση με εκείνα του 2009 (ήταν 5,6 εκατ. ευρώ), γεγονός που αποδίδεται στην αμφίδρομη λειτουργία των σταθμών, στην τοποθέτηση νέων σταθμών και στην αύξηση της τιμής του διοδίου (αναπροσαρμογή λόγω ΦΠΑ). Τέλος, η μείωση του αριθμού των διελεύσεων οχημάτων υπολογίζεται ότι κινείται στο 10% – 11%.
http://autocarnet.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου