Πονοκέφαλος παραμένει για όλους το παλιό τμήμα των Τεμπών με τις κατολισθήσεις από τον Κίσαβο να εξακολουθούν. Τα πλέγματα που τοποθετήθηκαν πέρυσι, θα ελέγχονται πλέον κάθε εξάμηνο από
ειδική ομάδα αλπινιστών έως τον Μάρτιο του 2013 που το έργο διέλευσης των Τεμπών θα είναι έτοιμο.
Το έργο περιλαμβάνει τρεις σήραγγες, μεταξύ των οποίων τη μεγαλύτερη των Βαλκανίων, μήκους 6 χλμ. Με την ολοκλήρωση των έργων θα πάψει να χρησιμοποιείται ο παλιός, επικίνδυνος δρόμος.
Η διαδρομή θα εκτελείται μέσω των σηράγγων με απόλυτα επίπεδα ασφάλειας και χρονικό όφελος που μπορεί να φτάνει έως και τη μία ώρα σε περιόδους κυκλοφοριακής αιχμής. Οι κατασκευαστές εκτιμούν ότι εάν όλα πάνε καλά θα υπάρξει δυνατότητα οι δύο από τις τρεις σήραγγες να έχουν ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο από σήμερα. Το έργο των Τεμπών εκτείνεται σε μήκος 25 χλμ., εκ των οποίων τα 11 χλμ. είναι υπόγεια. Η συνολική πρόοδος που έχει επιτελεστεί μέχρι στιγμής στα έργα σηράγγων είναι της τάξης του 75%, ενώ στα έργα ανοιχτής οδοποιίας βρίσκεται περίπου στο 25%, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις που αποτελούν ευθύνη του Δημοσίου.
Το έργο περιλαμβάνει δύο δίδυμες σήραγγες μήκους 2 χλμ. και 6 χλμ. αντίστοιχα, και μία ακόμη δίδυμη σήραγγα στο ύψος του Πλαταμώνα μήκους 3 χλμ. Ακόμα κατασκευάζονται 22 γέφυρες και 14 χλμ. ανοιχτής οδοποιίας.
Η καρδιά του έργου είναι οι τρεις αμφίδρομες σήραγγες, που μετά από δεκαετίες γίνονται πραγματικότητα, συνδέοντας με ασφάλεια και ταχύτητα τη νότια και κεντρική Ελλάδα με τη Μακεδονία, τη Θράκη και τα Βαλκάνια. Το έργο θα επιφέρει νέα δεδομένα και για την ευρύτερη περιοχή, προσφέροντας νέες συνθήκες ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί στα Τέμπη εντάσσεται στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης του τμήματος Μαλιακός - Κλειδί του ΠΑΘΕ, συνολικού μήκους 230 χλμ. και κόστους 1,3 δισ. ευρώ. Την ευθύνη έχει η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» που αποτελεί κοινοπραξία δύο διεθνών κατασκευαστικών κολοσσών (HOCHTIEF, VINCI) και των ελληνικών εταιρειών ΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ, ΑΕΓΕΚ, ΑΘΗΝΑ.
ειδική ομάδα αλπινιστών έως τον Μάρτιο του 2013 που το έργο διέλευσης των Τεμπών θα είναι έτοιμο.
Το έργο περιλαμβάνει τρεις σήραγγες, μεταξύ των οποίων τη μεγαλύτερη των Βαλκανίων, μήκους 6 χλμ. Με την ολοκλήρωση των έργων θα πάψει να χρησιμοποιείται ο παλιός, επικίνδυνος δρόμος.
Η διαδρομή θα εκτελείται μέσω των σηράγγων με απόλυτα επίπεδα ασφάλειας και χρονικό όφελος που μπορεί να φτάνει έως και τη μία ώρα σε περιόδους κυκλοφοριακής αιχμής. Οι κατασκευαστές εκτιμούν ότι εάν όλα πάνε καλά θα υπάρξει δυνατότητα οι δύο από τις τρεις σήραγγες να έχουν ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο από σήμερα. Το έργο των Τεμπών εκτείνεται σε μήκος 25 χλμ., εκ των οποίων τα 11 χλμ. είναι υπόγεια. Η συνολική πρόοδος που έχει επιτελεστεί μέχρι στιγμής στα έργα σηράγγων είναι της τάξης του 75%, ενώ στα έργα ανοιχτής οδοποιίας βρίσκεται περίπου στο 25%, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις που αποτελούν ευθύνη του Δημοσίου.
Το έργο περιλαμβάνει δύο δίδυμες σήραγγες μήκους 2 χλμ. και 6 χλμ. αντίστοιχα, και μία ακόμη δίδυμη σήραγγα στο ύψος του Πλαταμώνα μήκους 3 χλμ. Ακόμα κατασκευάζονται 22 γέφυρες και 14 χλμ. ανοιχτής οδοποιίας.
Η καρδιά του έργου είναι οι τρεις αμφίδρομες σήραγγες, που μετά από δεκαετίες γίνονται πραγματικότητα, συνδέοντας με ασφάλεια και ταχύτητα τη νότια και κεντρική Ελλάδα με τη Μακεδονία, τη Θράκη και τα Βαλκάνια. Το έργο θα επιφέρει νέα δεδομένα και για την ευρύτερη περιοχή, προσφέροντας νέες συνθήκες ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί στα Τέμπη εντάσσεται στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης του τμήματος Μαλιακός - Κλειδί του ΠΑΘΕ, συνολικού μήκους 230 χλμ. και κόστους 1,3 δισ. ευρώ. Την ευθύνη έχει η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» που αποτελεί κοινοπραξία δύο διεθνών κατασκευαστικών κολοσσών (HOCHTIEF, VINCI) και των ελληνικών εταιρειών ΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ, ΑΕΓΕΚ, ΑΘΗΝΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου