Προβολή Χωρίς τίτλο σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Η Ρωσία εγκαταλείπει τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης

Η Ρωσία εγκαταλείπει το σχέδιο συμμετοχής της στον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης, σύμφωνα με δημοσίευμα της ρωσικής εφημερίδας «Vedomosti», (κοινή έκδοση των «Financial Times» και «Wall Street Journal»)που επικαλείται η οικονομική υπηρεσία «Bloomberg».
oι Ρώσοι εταίροι στην κοινοπραξία «Trans Balkan Pipeline B.V», «OAO Transneft», «OAO Rosneft» και «OAO Gazprom Neft», θα
τερματίσουν επισήμως τη χρηματοδότησή τους στο σχέδιο αυτό στη διάρκεια γενικής συνέλευσης των μετόχων που θα πραγματοποιηθεί αύριο, στη Ρώμη, αναφέρει η Vedomosti, επικαλούμενη πηγές της κοινοπραξίας που δεν κατονομάζει.

Η εξέλιξη αυτή ουσιαστικά «θάβει» το σχέδιο κατασκευής του αγωγού, σύμφωνα με τη ρωσική εφημερίδα.

Κατά την εφημερίδα «Vedomosti» η ανακοίνωση των ρωσικών αποφάσεων θα γίνει αύριο στη Ρώμη κατά τη συνεδρίαση του εποπτικού συμβουλίου και της συνέλευσης των μετόχων και «ουσιαστικά το έργο θα διακοπεί».

«Οι Αρχές της Βουλγαρίας, από το έδαφος της οποίας θα περνούσε ο αγωγός, έως και σήμερα δεν έχουν συμφωνήσει για το έργο και είναι άγνωστο πότε θα το κάνουν. Επίσης οι πετρελαϊκές εταιρείες δεν παρείχαν εγγυήσεις τροφοδοσίας με πρώτη ύλη», ανέφεραν οι συνομιλητές της εφημερίδας, το δημοσίευμα της οποίας αναμεταδίδεται και σχολιάζεται πλέον από όλα τα ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων και ηλεκτρονικά ΜΜΕ.

«Ο αγωγός σχεδιαζόταν να τεθεί σε λειτουργία ήδη το 2011, όμως η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών και όλο το σχέδιο αναβαλλόταν», σημειώνει το πρακτορείο ΙΤΑΡ-ΤΑΣΣ, αναφέροντας την αντίθεση της από το 2009 βουλγαρικής κυβέρνησης υπό τον Μπόικο Μπορίσοφ στο σχέδιο.

Σύμφωνα με δηλώσεις του αντιπροέδρου της «Τρανσνιέφτ» Μιχαήλ Μπάρκοφ στη Ρώμη αύριο επρόκειτο να συζητηθεί «η κατάσταση σχετικά με τη βουλγαρική πλευρά, η οικονομική θέση της εταιρείας του σχεδίου και η δυνατότητα της περαιτέρω ύπαρξής της υπό τις οικονομικές συνθήκες, που έχουν διαμορφωθεί», που αφορούν κυρίως στην αθέτηση της βουλγαρικής δέσμευσης να καταβάλει το μερίδιο για τη λειτουργία της.

Όπως αναφέρει το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο Βέστι, ο Μπάρκοφ σημείωσε ότι η Ρωσία «δεν είναι υποστηρικτής της διακοπής του σχεδίου, θεωρώντας απαραίτητο να συνεχιστεί η εργασία γι’ αυτό, ωστόσο η ρωσική πλευρά είναι αυτή τη στιγμή η μοναδική, που συνεχίζει τη χρηματοδότηση του σχεδίου, καθώς η Ελλάδα επίσης διέκοψε τις πληρωμές έπειτα από την άρνηση της Βουλγαρίας να καλύψει στο τέλος του 2000 το χρέος της για τις τρέχουσες πληρωμές ύψους 6 εκατ. ευρώ».

Υπενθυμίζεται ότι η Ρωσία, η Βουλγαρία και η Ελλάδα είχαν συμφωνήσει το 2007 στην κατασκευή πετρελαιαγωγού μήκους 285 χλμ. από το βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς, στη Μαύρη Θάλασσα, έως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, στο Αιγαίο. Κι ενώ Ρωσία και Ελλάδα είχαν προχωρήσει, η Βουλγαρία αντιδρούσε, επικαλούμενη περιβαλλοντικούς λόγους.

Ο αγωγός, συνολικής αξίας ενός δισ. ευρώ και δυναμικότητας 35 εκ. μετρικών τόνων ετησίως, θα παρέκαμπτε τον Βόσπορο και τα Στενά των Δαρδανελίων, μειώνοντας το κόστος μεταφοράς.

Ο αγωγός ήταν ανταγωνιστικός ως προς αντίστοιχο που σχεδιάζουν να κατασκευάσουν η Ρωσία, η Ιταλία και η Τουρκία από το λιμάνι της Σαμσούντας στη Μαύρη Θάλασσα έως το μεσογειακό λιμάνι (επίσης τουρκικό) του Τσεϊχάν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου