Προβολή Χωρίς τίτλο σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Ο «καθρέπτης» των έργων στην Ηλεία…


Αναλυτικές προτάσεις για τα έργα της Ηλείας που διαθέτουν πλήρη ωριμότητα καθώς και για ζητήματα που αποτελούν διεκδικήσεις ετών, κατέθεσε ο Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Χαράλαμπος Καφύρας στην προχθεσινή σύσκεψη του Απόστολου Κατσιφάρα με τους Δημάρχους. Ο κ. Καφύρας έδωσε  σημαντικές πληροφορίες για το κάθε έργο ξεχωριστά, ενώ έθεσε τους προβληματισμούς του για την πορεία, την εξέλιξη, ακόμη και για το ίδιο το μέλλον τους. Ειδικότερα ο Αντιπεριφερειάρχης επισήμανε μεταξύ άλλων και τα εξής:
 
*ΔΡΟΜΟΣ ΠΥΡΓΟΥ-ΟΛΥΜΠΙΑΣ- ΒΥΤΙΝΑΣ- ΤΡΙΠΟΛΗΣ:

Τα τμήματα του συγκεκριμένου οδικού άξονα έχουν πλήρη ωριμότητα και τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις για να χρηματοδοτηθούν και κατασκευαστούν (όπως το τμήμα Λούβρο - κόμβος Ηραίας μήκους 16km περίπου), και άλλα, όπως το τμήμα Παράκαμψης Λαγκαδίων ενδεικτικού μήκους 11km, βρίσκονται σε φάση προκαταρκτικών μελετών
Τα τμήματα του άξονα της Εθνική Οδός Πύργου -Τρίπολης είναι:
  • Πύργος - αρχή Παράκαμψης Αρχαίας Ολυμπίας: υφιστάμενη (απαιτείται όμως βελτίωση), μήκους 14,9 χιλιομέτρων
  • Τμήμα Λιναριά - Λούβρο: που παραμένει ανολοκλήρωτο η κατασκευή του, μήκους 3,7 χιλιομέτρων
  • Λούβρο - Κόμβος Άσπρων Σπιτιών, μήκους 7,7 χιλιομέτρων
Στο έργο «Βελτίωσης κατά τμήματα της Ε.Ο. Βυτίνας - Αρχαίας Ολυμπίας (τμήμα Λιναριά - Λούβρο)» που κατασκευάζεται από τη 2η  ΔΕΚΕ Πατρών απαιτείται να  πέσει ο τελευταίος ασφαλτικός τάπητας και να γίνει ο κόμβος, ώστε το έργο να είναι λειτουργικό.
*ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ: ζητάμε να επισπευτούν οι διαδικασίες αξιολόγησης και συμπλήρωσης του φακέλου από την ΥΠΑ και ΕΥΔΕ αεροδρομίων Νοτίου Ελλάδος. Πέραν των 20.000.000€ από το ΠΕΠ Δ.Ε. απομένει και η χρηματοδότηση για πάνω από 10.000.000€ από το Υπουργείο Μεταφορών για το κτίριο και άλλων 24.000.000€ για τα υπόλοιπα αναγκαία έργα (τροχιόδρομος, δάπεδο στάθμευσης, ηλεκτρομηχανολογικά κ.λ.π.).
*ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ: Τι γίνεται με την Ολυμπία Οδό και το κομμάτι αυτής Σαμικό - Καϊάφα - Όρια Νομού με την ανατολική χάραξη και την πιθανότητα αξιοποίησης των κονδυλίων, που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο χρόνο εκτέλεσης του ΕΣΠΑ για την Ολύμπια Οδό;
Μήπως πρέπει να οδηγηθούν σε άλλες κατευθύνσεις και απαιτείται η αναθεώρηση τους προς αυτόν τον τομέα;
Ορισμένες  παρατηρήσεις .
  • Οι συνδετήριοι κόμβοι παρουσιάζουν προβλήματα με:
-       Την προσαρμογή τους  στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο και κυρίως με την υπάρχουσα Εθνική Οδό.
-       Λόγω λαθεμένης  χωροθέτησης ορισμένων συνδετήριων δρόμων της «ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ»  και κυρίως στου κόμβους της Κυλλήνης (Λεχαινών-Ανδραβίδας ) και Γαστούνης η σύνδεση καθίσταται προβληματική .
  • Για το οικοσύστημα Καϊάφα ,αταλάντευτη είναι η θέση μας για ανατολική χάραξη και να συνεχίσει απρόσκοπτα η Ολυμπία Οδός έως την Τσακώνα.
*ΛΙΜΕΝΑΣ ΚΥΛΛΗΝΗΣ:  Έχουν κατασκευασθεί το κρηπίδωμα κρουαζιερόπλοιων και ο αλιευτικός λιμένας.
Τα απαιτούμενα έργα είναι:
-         Εξωτερικά του αλιευτικού λιμένα προβλέπεται να κατασκευασθεί το κρηπίδωμα του εμπορευματικού λιμένα. Το έργο είναι  απολύτως ώριμο και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στο ποσό των 4.500.000 € περίπου.
-         Ολοκλήρωσης της εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης και  επίστρωση με σκυρόδεμα της βόρειας προβλήτας του λιμανιού προϋπολογισμού  1.200.000€ Κατά την εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης στα -9,0μ και δεν προβλέφθηκε η αντίστοιχη εκβάθυνση και του διαύλου εισόδου του Λιμένα, του οποίου το βάθος δεν ξεπερνά τα 6,70μ., με αποτέλεσμα το έργο 3,6 εκ.€ να μην είναι λειτουργικό εξαιτίας του αβαθούς δίαυλου. Ολοκλήρωση της κατασκευής της βόρειας προβλήτας του λιμανιού με την τελική επίστρωση από σκυρόδεμα.
*ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΤΑΚΟΛΟΥ:

Αναβάθμιση και βελτίωση των υποδομών του λιμένος Κατακόλου, με την εφαρμογή του Προγραμματικού Σχεδίου - Master Plan, τα αναγκαία έργα προστασίας του λιμένος ύψους 7.000.000€, την εκτέλεση του σχεδίου για την ανάπλαση του χερσαίου χώρου από τον ΕΟΤ, ύψους 3.600.000€ και την σύνδεση με την Ολύμπια Οδό.
Έχει γίνει η αναθεώρηση του παλαιού Master Plan, την έγκριση του νέου όπως εγκρίθηκε από την ΕΣΑΛ, ώστε το Λιμάνι Κατακόλου να αναβαθμιστεί και να πληροί τις μελλοντικές ανάγκες και προοπτικές ανάπτυξης του.
  Μετά την έγκριση του από την ΕΣΑΛ εκτός από τα αναγκαία έργα τα οποία υπάρχει δυνατότητα κατασκευής τους από ιδιωτικές επενδύσεις και ουσιαστικά που αφορούν τη νέα θέση παραβολής κρουαζιερόπλοιου (νέος προβλήτας) και η κατασκευή νέας μαρίνας, υπάρχουν και έργα τα οποία είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του λιμανιού και η κατασκευή τους μπορεί να γίνει μέσω κρατικής χρηματοδότησης, διότι δεν αφορούν νέα  έργα αλλά συμπληρωματικά έργα στα ήδη υπάρχοντα.
Αυτά τα έργα αφορούν:
-       Νέα νησίδα παραβολής. Για την αύξηση του μήκους του μετώπου παραβολής και την εξασφάλιση ασφαλέστερων συνθηκών πρόσδεσης των μεγαλύτερων σε μήκος κρουαζιερόπλοιων, είναι αναγκαία η κατασκευή νέας νησίδας και το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 1.800.000€. 
-       Εργασίες διαπλάτυνσης του παραλιακού κρηπιδώματος έμπροσθεν της οικιστικής ζώνης (μαγαζιά), ώστε να φθάσει συνολικό πλάτος 15μ. Η διαπλάτυνση είναι απαραίτητη γιατί το πλάτος μεταξύ οικοδομικής γραμμής και κρηπιδώματος είναι πολύ περιορισμένο και απαιτείται η διευκόλυνση πεζών και των επισκεπτών του Κατακόλου. Κόστος κατασκευής 1.600.000€.
-       Απαιτείται επέκταση του προσήνεμου μόλου κατά 150μ. με προσανατολισμό ΝΔ - ΒΑ, με σκοπό την ενίσχυση της προστασίας του λιμένα από ανέμους που προκαλούν κυματισμούς  στο εσωτερικό του και στις υφιστάμενες θέσεις ελλιμενισμού των κρουαζιερόπλοιων. Συνολικό κόστος κατασκευής 3.600.000€
Το συνολικό κόστος κατασκευής των παραπάνω συμπληρωματικών έργων είναι 7.000.000€.
*ΝΕΟΙ ΧΩΡΟΙ ΥΠΟΔΟΧΗΣ-ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΚΑΤΑΚΟΛΟΥ
Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και το τομεακό του τουρισμού, με Φορέα Υλοποίησης τον ΕΟΤ.
Είναι έργο ώριμο από πλευράς μελετών και υπάρχει δυνατότητα για άμεση έναρξη των εργασιών με συνολικό κόστος 3.600.000€.
Το έργο περιλαμβάνει τα εξής:
1. ΠΡΩΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ (ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ-ΑΝΑΠΛΑΣΗ)
2. ΚΤΙΡΙΟ ΑΠΕΝΤΟΜΩΤΗΡΙΟΥ (ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ)
3. ΚΤΙΡΙΟ ΣΕΓΚΕΝ (ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
4.  ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΟΥ ΧΕΡΣΑΙΟΥ ΧΩΡΟΥ
5. ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΩΝ ΟΨΕΩΝ ΤΟΥ ΤΡΙΟΡΟΦΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟΥ
Οι εργασίες αυτές είναι πάρα πολύ σημαντικές γιατί θα αλλάξουν τη μορφή του λιμανιού, θα το κάνουν λειτουργικό και φιλικό προς τους επισκέπτες.

*ΔΡΟΜΟΣ ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ -ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΒΟΥΝΑΡΓΟΥ -ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗ - ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΤΑΚΩΛΟΥ

Το συνολικό μήκος του εν λόγω οδικού άξονα είναι 34 Κm περίπου και
το έργο αυτό περιλαμβάνει 2 βασικά έργα:
1. ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΠΥΡΓΟΥ - ΚΑΤΑΚΟΛΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ  ΟΔΟ.

Προκειμένου να γίνεται απευθείας σύνδεση του λιμανιού Κατακόλου με την Εθνική οδό και  τον βορειοδυτικό άξονα η ΝΑ Ηλείας έχει συντάξει μελέτη σύνδεσης (νέα  χάραξη) που συνδέει τη διασταύρωση Βουνάργου με το δρόμο Πύργου - Κατακόλου στην έξοδο του οικισμού Αγίου Ιωάννη.
Το μήκος του συνδετήριου αυτού δρόμου είναι 3300μ,
 Έχουν εκπονηθεί οριστική μελέτη οδοποιίας, οριστική γεωλογική μελέτη, γεωτεχνικές μελέτες και μελέτες τεχνικών έργων καθώς επίσης έχει εγκριθεί η Μ.Π.Ε.
Έχει συνταχθεί κτηματολόγιο και δεν έχει κινηθεί η διαδικασία απαλλοτριώσεων. Ο προϋπολογισμός του έργου μαζί με τις απαλλοτριώσεις θα ανέλθει στο ποσό των 16.000.000 € περίπου.
Το έργο έχει αυξημένο προϋπολογισμό διότι προβλέπεται κατασκευή γέφυρας μήκους 550μ με θεμελίωση με πασσάλους 40μ για τη διέλευση άνω της σιδηροδρομικής γραμμής και του ποταμού Ιάρδανου.
2. ΔΡΟΜΟΣ ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ -ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΒΟΥΝΑΡΓΟΥ
Το τμήμα από Αρχαία Ολυμπία μέχρι διασταύρωση Βουνάργου μήκους 25,0Κm περίπου είναι τμήμα του Εθνικού δρόμου Πάτρα - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία το οποίο απαιτεί βελτίωση και ιδιαίτερα το τμήμα από Πύργο -Αρχαία Ολυμπία μήκους 20Km που το πλάτος του δρόμου είναι  μόλις 7,0μ και τους καλοκαιρινούς μήνες δημιουργείται σοβαρή ανάσχεση της κυκλοφορίας.
*ΔΙΚΤΥΟ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ Ν. ΗΛΕΙΑΣ:

1.1)  «Ύδρευση πρώην  Δήμων Βώλακος και Ιάρδανου»
Τα έργα είναι απολύτως ώριμα με οριστική υδραυλική μελέτη και τεύχη δημοπράτησης και με περιβαλλοντική αδειοδότηση από την ΕΥΠΕ του ΥΠΕΧΩΔΕ.
  Ο  προϋπολογισμός του έργου υδροδότησης του Δήμου Βώλακος για το οποίο έχει υποβληθεί πρόταση στο ΕΠ ΔΕΠΙΝ 2007-2013 Δυτ. Ελλάδος με τίτλο: «ΥΔΡΕΥΣΗ ΔΔ ΔΗΜΟΥ ΒΩΛΑΚΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΥ ΕΡΥΜΑΝΘΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ» ανέρχεται στο ποσό των 2.075.000 €.
Για δε το έργο υδροδότησης του Δήμου Ιάρδανου με τίτλο «ΥΔΡΕΥΣΗ ΔΔ ΔΗΜΟΥ ΙΑΡΔΑΝΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΥ ΕΡΥΜΑΝΘΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ» που υποβλήθηκε πρόταση στο ίδιο πρόγραμμα ο προϋπολογισμός είναι 2.800.000€
1.2)  «Ύδρευση Δήμου Σκιλλούντος και πόλης Ζαχάρως»
Το έργο αυτό είναι ώριμο με οριστική υδραυλική μελέτη και τεύχη δημοπράτησης, έχει πάρει απαλλαγή από την προκαταρτική περ/κη εκτίμηση και αξιολόγηση και αναμένεται η έγκριση περιβαλλοντικών όρων από την ΕΥΠΕ (έχουν ήδη γνωμοδοτήσει θετικά το Ν.Σ. Ηλείας και οι περισσότεροι συναρμόδιοι φορείς (αρχαιολογίες κ.λ.π.)). Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 13.500.000 €. (Υπάρχει αρνητική γνωμοδότηση από το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ν. Αρκαδίας, των Δ/νσεων Υδάτων των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδος και Πελοποννήσου, και κατόπιν αυτού επεστράφη ο φάκελος της ΜΠΕ από την ΕΥΠΕ).
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου