Προβολή Χωρίς τίτλο σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Το αεροδρόμιο Ανδραβίδας «πέταξε» ξαφνικά στα… 76.500.000 ευρώ!


Επί τάπητος μπήκε χθες για πολλοστή φορά τα τελευταία χρόνια, ίσως πιο ολοκληρωμένα από τις προηγούμενες και βάσει της στρατηγικής ανάπτυξης θεσμικού μετώπου για υποστήριξη του αιτήματος, η υπόθεση του αεροδρομίου της Ανδραβίδας, σε σύσκεψη που συγκάλεσε ο αντιπεριφερειάρχης κ. Χαράλαμπος Καφύρας και ο πρόεδρος της ΤΕΔΚ κ. Γιάννης Λυμπέρης και στην οποία είχαν προσκληθεί και συμμετείχαν οι βουλευτές του νομού, ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης κ. Γεωργιόπουλος, οι δήμαρχοι της Ηλείας και εκπρόσωποι φορέων. Οι ανησυχητικές εξελίξεις που αφορούν -όπως δημοσιοποίησε χθες ο κ. Καφύρας- ενημερωτική επιστολή της Δ/ντριας ΕΥΔΕ Α/Δ Ν. Ελλάδος με νέα στοιχεία για το έργο, που ανεβάζουν τον συνολικό προϋπολογισμό σε... 76.500.000 ευρώ (εμείς είχαμε μείνει στα 29.500.000 εκατ. ευρώ) και επίσης επισήμανση ότι «η ωριμότητα του έργου κρίνεται χαμηλή» τη στιγμή που υποστηρίζουμε ότι το έργο είναι έτοιμο προς δημοπράτηση, θορύβησαν και κινητοποίησαν τους τοπικούς φορείς, αλλά προκάλεσαν και πλήθος αντιδράσεων για το τι και ποιος φταίει, αλλά και σχόλια περί υπονόμευσης του έργου. Γι' αυτό και αποφασίστηκε κλιμάκωση του αγώνα μέχρι να δοθούν σαφείς απαντήσεις και να προωθηθεί το αίτημα.  Όσον αφορά το σχέδιο ανασυγκρότησης, ο κ. Καφύρας είπε ότι αυτό θα αποτελέσει βασικό θέμα συζήτησης της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου της Δευτέρας, ενώ τόνισε ότι με τον τρόπο που αυτό μπαίνει προς συζήτηση στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή «είμαστε κάθετα αντίθετοι». Και οι τρεις παρόντες βουλευτές επισήμαναν ότι θα πρέπει να γίνουν από τους ατιδιοικητικούς της Ηλείας οι απαραίτητες προσθήκες για το νομό, για να μην είναι ένα γενικόλογο σχέδιο. Μάλιστα οι Τ. Αντωνακόπουλος και Τ. Δημητρουλόπουλος επισήμαναν ότι αν δεν συμπληρωθεί το σχέδιο δεσμεύονται ότι θα το καταψηφίσουν, ενώ στο ίδιο πνεύμα και ο κ. Κατρίνης ανέφερε ότι αν δεν αλλάξει δεν θα μπορέσει να το υποστηρίξει και το έχει ξεκαθαρίσει κεντρικά. Στη σύσκεψη που ξεκίνησε στις 2 μ.μ. στο Διοικητήριο, παρευρέθηκαν όλοι οι δήμαρχοι, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ κ.κ Τάκης Δημητρουλόπουλος, Τάκης Αντωνακόπουλος και Μιχάλης Κατρίνης ενώ αιτιολόγησαν την απουσία τους και ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Γιάννης Κουτσούκος και ο βουλευτής της Ν.Δ κ. Κώστας Τζαβάρας όπως και ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμμαχίας κ. Γιώργος Κοντογιάννης, λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων. Παρόντες ήταν μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΕΒΕ Ηλείας κ. Άγγελος Αγγελόπουλος, ο πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Βασίλης Κανελλόπουλος και ο πρόεδρος της ΟΕΒΕ κ. Λουκόπουλος, περιφερειακοί σύμβουλοι, αντιδήμαρχοι κ.α. Τα προγραμματισμένα θέματα της ατζέντας ήταν συνολικά εφτά, όλα τα μεγάλα του νομού, αλλά τελικώς ετέθησαν μόνο δύο, το αεροδρόμιο Ανδραβίδας και το Σχέδιο ανασυγκρότησης της Ηλείας που συζητήθηκαν διεξοδικά και για τα οποία ελήφθησαν και συγκεκριμένες αποφάσεις.
 

Ζητούν ραντεβού με πρωθυπουργό και Ρέππα  

Παρά τις διαφορετικές απόψεις και τοποθετήσεις, αφού πολλοί εκ των παρευρισκομένων μίλησαν έξω από τα δόντια, ενώ το θετικό ήταν ότι υπήρχε και ειλικρινής διάθεση αυτοκριτικής, ειδικότερα για την κωλυσιεργία της δημοπράτησης του έργου του αεροδρομίου της Ανδραβίδας, κοινός παρονομαστής ήταν η συναντίληψη για την δυναμική διεκδίκηση του αιτήματος της Ηλείας, κάτω από το φόβο ότι τώρα κρίνεται το έργο και αν δεν δράσουμε δυναμικά θα χαθεί οριστικά.   Έτσι, αποφασίστηκε: 1) Να συνταχθεί άμεσα ένα υπόμνημα με δυναμικό και ισχυρό λόγο,  με όλα τα επιχειρήματα για τη δημιουργία αεροδρομίου στην Ανδραβίδα που θα αποσταλεί στον Πρωθυπουργό και στον υπουργό Υποδομών κ. Δ. Ρέππα με τους οποίους οι φορείς θα ζητούν επείγουσα συνάντηση. 2) Αν κωλυσιεργήσει η διαδικασία της συνάντησης, οι τοπικοί φορείς θα δώσουν συνέντευξη τύπου στην αίθουσα Ξένων Ανταποκριτών  στην Αθήνα και θα ακολουθήσει μια μεγάλη πορεία μαζί και με τους συλλόγους ετεροδημοτών της Ηλείας. 3) Ο αγώνας θα κλιμακωθεί, θα αποφασιστεί το είδος των κινητοποιήσεων με κλείσιμο της  Νομαρχίας, των δήμων κ.λπ.,   για να λάβει διαστάσεις το θέμα και να ξεπεράσει τα στενά όρια του νομού. 4) Σαν Ενότητα Ηλείας ο αντιπεριφερειάρχης και η παράταξη «Δικαίωμα στην πρόοδο» θα βάλουν θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Δευτέρας να μπει το αεροδρόμιο στην ημερήσια διάταξη σε επόμενη προγραμματισμένη συνεδρίαση.

 

Για το σχέδιο ανασυγκρότησης

Όσον αφορά το Σχέδιο ανασυγκρότησης, το θέμα θα συζητηθεί όπως είναι γνωστό στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Δευτέρας με εισηγητή τον αντιπεριφερειάρχη κ. Χαράλαμπο Καφύρα , θα γίνει πλήρης ανάλυση του θέματος και θα εκφραστεί η καθολική αντίθεση της πολιτικής ηγεσίας και των φορέων της Ηλείας για το σχέδιο που έχει κυκλοφορήσει και είναι έτοιμο να κατατεθεί στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή για ψήφιση. Όπως υπογράμμισαν όλοι οι συμμετέχοντες στη χθεσινή σύσκεψη, αλλά και ο κ. Καφύρας σε δηλώσεις του μετά το πέρας της χθεσινής συζήτησης, «εμείς το θεωρούμε απαράδεκτο και θα υπάρξει απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου με συγκεκριμένες προτάσεις. Μάλιστα οι βουλευτές που παρευρέθηκαν στη χθεσινή σύσκεψη δήλωσαν ότι θα αντιδράσουν καταψηφίζοντάς το αν δεν υπάρξουν οι προσθήκες που θα αποφασίσει η Ηλειακή πλευρά, ενώ στη διαβούλευση  που θα γίνει στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή ζήτησαν  με απαίτηση Καφύρα, και θα κληθούν να παρευρεθούν για να υποστηρίξουν τις θέσεις του νομού, ο αντιπεριφερειάρχης και ο πρόεδρος της ΤΕΔΚ κ. Γ. Λυμπέρης. Μάλιστα οι θέσεις που θα ακουστούν θα στηρίζονται στις προεκλογικές δεσμεύεις του ίδιου του πρωθυπουργού για το σχέδιο ανασυγκρότησης της Ηλείας.   

Παρέμβαση για τα σκουπίδια

Ωστόσο, πριν από την έναρξη της συζήτησης για το αεροδρόμιο, ο δήμαρχος Πύργου κ. Μ. Παρασκευόπουλος, υποστήριξε ότι το πρώτο θέμα συζήτησης που έπρεπε να μπει είναι αυτό της διαχείρισης των απορριμμάτων που είναι κορυφαίο και άλυτο για το νομό, τονίζοντας ότι η υγεία των Ηλείων βρίσκεται σε κίνδυνο και καλοκαίρι δεν βγάζουμε με την υπάρχουσα κατάσταση! Ο δήμαρχος Ήλιδας κ. Γ. Λυμπέρης δεν διαφώνησε ότι το θέμα πρέπει να μπει σε πρώτη προτεραιότητα, τόνισε όμως ότι για να συζητηθεί πρέπει να εκπροσωπηθεί ο Φορέας Διαχείρισης, να γίνει ολοκληρωμένη συζήτηση, με στοιχεία, που θα καταλήξει κάπου και όχι να ξεσηκώσουν κόσμο που μπορεί να φρενάρει το όλο θέμα.  Την θέση του δημάρχου Πύργου υποστήριξε σχεδόν το σύνολο των δημάρχων και ο κ. Καστρινός και ο κ. Αρβανίτης και ο κ. Κοτζιάς που εξέφρασαν την αγωνία τους για το τι μέλλει γενέσθαι ενώ ο πρώην δήμαρχος και νυν αντιδήμαρχος Πηνειού κ. Β. Κασσιανός πρότεινε ευθέως ως προσωπική άποψη, τα λεφτά του αεροδρομίου αν θεωρηθεί χαμένη υπόθεση να πάνε για τη λύση του προβλήματος των σκουπιδιών. Ωστόσο για να αποφορτιστεί το κλίμα, συμφώνησαν άπαντες να γίνει ξεχωριστή σύσκεψη για τα απορρίμματα πολύ σύντομα και αφού υπήρξαν διαφωνίες επί της διαδικασίας οι παρευρισκόμενοι πέρασαν στη συζήτηση για το αεροδρόμιο Ανδραβίδας.

Οι τοποθετήσεις των αιρετών και η δυσμενής εξέλιξη

«Αερομαχίες» για το μέτωπο  

Ο κ. Καφύρας στην εισήγησή του τόνισε ότι τα θέματα της Ηλείας και το μέλλον της έχουν φτάσει σε οριακή και ακραία κατάσταση και είναι αναγκαίο, να ενωθούμε πάνω σε ένα κοινό Πρόγραμμα Δράσης με στόχους και συγκεκριμένες αποφάσεις για την ανάπτυξη του νομού. Εξήγησε πως αποτυπώνεται σήμερα η κατάσταση  αναφορικά με το αεροδρόμιο Ανδραβίδας παρουσιάζοντας ενημερωτικό σημείωμα της Δ/ντριας ΕΥΔΕ Α/Δ Ν. Ελλάδος που ανεβάζει το κόστος σε 76.500.000 περίπου ευρώ!  Όπως ανέφερε ο κ. Καφύρας «Για μεν το κτιριακό μέρος του αεροδρομίου απαιτούνται 29.500.000€ και τα οποία τα 20.000.000€ τα έχει χορηγήσει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από το ΠΕΠ - ΕΣΠΑ, και 9.500.000€ η ΥΠΑ από χρήματα του ταμειακού προγράμματός της (που στις προτάσεις του 2011 της ΥΠΑ το έργο αυτό δεν συμπεριλαμβάνεται !) και είναι πλήρως έτοιμο για δημοπράτηση μετά την έγκριση και των περιβαλλοντικών μελετών από τον Νοέμβριο του 2010. Όμως τίθεται ένα θέμα από το Υπουργείο, ότι ακόμα και το έργο του κτιριολογικού δεν θα προχωρήσει αν το συνολικό έργο της λειτουργίας του πολιτικού αεροδρομίου δεν είναι λειτουργικό και αυτό προϋποθέτει να υπάρχει απόφαση του ΓΕΑ ή κάποιου άλλου φορέα για την χρηματοδότηση της κατασκευής του τροχιόδρομου, νέου δαπέδου στάθμευσης, τεχνικού εξοπλισμού, δρόμου σύνδεσης με την Εθνική οδό και συμπληρωματικών έργων, με επιπλέον κόστος 24.000.000€. Άρα τα κεντρικά ζητήματα διεκδίκησης μας είναι ότι πρέπει να εξευρεθούν οι επιπλέον πόροι 24.000.000€, ώστε το έργο να είναι πλήρως λειτουργικό και να μπορεί να εγκριθεί από την Ε. Έ και να δημοπρατηθεί άμεσα το κτίριο του αεροσταθμού.Τώρα, όσον αφορά το θέμα που θέτει το ΓΕΑ για άλλα 23.000.000€ (που ανεβάζουν το κόστος της κατασκευής του νέου αεροδρομίου σε 76.500.000.€) για την «Ανακατασκευή υπάρχοντος διαδρόμου προς απογειώσεως αεροσκαφών», αυτή τη δαπάνη πρέπει να τη χρεωθεί το ΓΕΑ γιατί αφορά τη λειτουργία του στρατιωτικού αεροδρομίου κυρίως, κι αν τίθεται τώρα ως θέμα μπορεί να θεωρηθεί ως δικαιολογία για τη μη λειτουργία του αεροδρομίου της Ανδραβίδας ως πολιτικού».Ο κ. Λυμπέρης από την πλευρά του τόνισε ότι πρέπει η κατάσταση να ξεκαθαρίσει εδώ και τώρα γιατί αν δεν υπάρξει πολιτική βούληση το αεροδρόμιο δεν θα γίνει ποτέ και αν ακυρωθεί το έργο προβλέπεται ζοφερό το μέλλον της Ηλείας και αμφισβητούμενο το κεφάλαιο «κρουαζιέρα» στο Κατάκολο.  Στη συνέχεια πήραν το λόγο οι τρεις παρόντες βουλευτές. Ο κ. Δημητρουλόπουλος για μια ακόμα φορά ανέφερε ότι μόνο οι υποδομές στις συνδυασμένες μεταφορές - Ολυμπία οδός- αεροδρόμιο Ανδραβίδας θα οδηγήσουν την Ηλεία σε ανάπτυξη αφού και ο τουρισμός και ο αγροτικός τομέας εξαρτώνται από αυτό το έργο, ενώ μετά την άρση του καμποτάζ το Κατάκολο μπορεί να γίνει αφετηρία και τέρμα εφόσον συνδυαστεί με την ύπαρξη αεροδρομίου. Αναφέρθηκε στις παλινωδίες του έργου λέγονται ότι... ξαφνικά το έργο κρίνεται ως μη λειτουργικό και ανέβηκε ο προϋπολογισμός, ενώ στην πραγματικότητα είναι έτοιμο προς δημοπράτηση. Ο κ. Κατρίνης τόνισε από την πλευρά του ότι υποστηρίζει και εκείνος το πακέτο των συνδυασμένων μεταφορών και πρέπει να διερευνηθεί η κωλυσιεργία του έργου του αεροδρομίου και να βρούμε την πηγή του προβλήματος και να μας πουν αυτοί που έχουν  την πολιτική ευθύνη ποια κέντρα είναι αυτά που δημιουργούν το πρόβλημα.  Ο κ. Αντωνακόπουλος μίλησε με σκληρή γλώσσα, τονίζοντας ότι «όλοι παριστάνουμε ότι δεν ξέρουμε τι γίνεται και γιατί  δέκα χρόνια μελετάται το έργο και εμείς  χειροκροτήσαμε και τον κ. Βερελή και τον κ. Λιάπη που είχαν εξαγγείλει τη δημοπράτηση του έργου!».  Όπως είπε, η αλήθεια είναι ότι υπάρχει ανεπαρκής πολιτική βούληση από το νομό και απουσία πολιτικής βούλησης από την κυβέρνηση! « Έχουμε χαλαρώσει πολύ, τόνισε, ας συγκρουστούμε κι ας χαλάσουμε και τις δημόσιες σχέσεις μας, γιατί τώρα παίζουμε μεταξύ μας μια παράσταση για τα μεγάλα έργα».  Ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης κ. Γεωργιόπουλος τόνισε ότι χαίρεται που διαπιστώνει ότι υπάρχουν ψήγματα αυτοκριτικής στις τοποθετήσεις όλων και ότι θεωρεί κορυφαίο έργο για το νομό το αεροδρόμιο και βεβαίως προσυπογράφει  τα όσα θα αποφασιστούν.Ο κ. Μ. Παρασκευόπουλος ανέφερε ότι είναι δεδομένο ότι κάποιοι μας κοροϊδεύουν αλλά δεν είναι δυνατόν να κάνουμε κινητοποιήσεις μια για το αεροδρόμιο, μια για το λιμάνι μια για τα σκουπίδια, αλλά θα πρέπει ενωμένοι σαν γροθιά να διεκδικήσουμε το Σχέδιο ανασυγκρότησης για την Ηλεία όπου θα αντιμετωπίζει συνολικά όλα αυτά τα θέματα και ότι αν διεκδικούσαμε τα λεφτά του Μολυβιάτη τώρα δεν θα συζητάγαμε για κονδύλια που δεν υπάρχουν.  Ο κ. Π. Χρονόπουλος ήταν κάθετος, λέγοντας ότι μετά από αυτά τα σενάρια μυστικής διπλωματίας που εξυφαίνονται, θα πρέπει να πάρουμε απόφαση ότι το αεροδρόμιο Ανδραβίδας δεν πρόκειται να γίνει και ας μην κοροϊδεύουμε ο ένας τον άλλον και πρότεινε ως κατάλληλη και πιο εφικτή λύση αεροδρόμιο στο Επιτάλιο μέσω ΣΔΙΤ. Ο κ. Κοτζιάς επισήμανε πως πρέπει να αποδείξουμε ότι είμαστε διατεθειμένοι να διεκδικήσουμε το στόχο μας για το αεροδρόμιο, ενώ ο κ. Μπαλιούκος πρότεινε συνάντηση κατευθείαν με τον πρωθυπουργό για σχέδιο ανασυγκρότησης και αεροδρόμιο Ανδραβίδας και ζήτησε άμεσα πρωτοβουλίες γιατί φοβάται ότι τα λεφτά του Ταμείου Μολυβιάτη θα βουλώσουν τρύπες της κυβέρνησης!  Ο κ. Καστρινός ήταν περισσότερο οξύς τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι ταυτίζεται με τις απόψεις του κ. Αντωνακόπουλου και περιμένει να... χειροκροτήσει και τρίτη φορά την ανακοίνωση δημοπράτησης του αεροδρομίου! Βεβαίως συμφώνησε με τη δημιουργία θεσμικού μετώπου και για το αεροδρόμιο και για τα σκουπίδια. Στη συνέχεια ο πρόεδρος του  ΕΒΕ Ηλείας κ. Άγγελος Αγγελόπουλος επισήμανε ότι το αεροδρόμιο είναι σε πρώτη προτεραιότητα και θα πρέπει να αποφασίσουμε μια και υπάρχουν τα 20 εκατ. ευρώ ότι είμαστε αποφασισμένοι να συγκρουστούμε με την πολιτική ηγεσία για να το διεκδικήσουμε και ακόμα ότι τα έργα υποδομής είναι υποχρεωμένο το κράτος να τα υλοποιεί. Τα δε λεφτά του Ταμείου Μολυβιάτη θα πρέπει να τα διαχειριστούμε στο σχέδιο ανασυγκρότησης μαζί με τα υπόλοιπα που θα μπουν.Ο πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Κανελλόπουλος τόνισε ότι θα έπρεπε ως προτεραιότητα να θέσουμε την Ολυμπία Οδό που βρίσκεται σε εξέλιξη και τα έργα στο λιμάνι, ενώ στο σημείο αυτό παρενέβη ο κ. Κατρίνης επισημαίνοντας ότι για πρώτη φορά διαπιστώνει ότι υπάρχει ένα κύμα αμφισβήτησης όσον αφορά τις προτεραιότητες των έργων, καθώς κάποιοι θεωρούν μάταιη προτεραιότητα το αεροδρόμιο. Τον λόγο πήρε στη συνέχεια ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Ν. Μιχαλόπουλος που ανέφερε μεταξύ άλλων ότι πρέπει επιτέλους να πει κάποιος την αλήθεια και να μάθουμε τι συμβαίνει, γιατί ο ένας λέει ότι λείπουνε τόσα εκατομμύρια για το αεροδρόμιο, ο άλλος τόσα κ.λ.π. και δεν έχει νόημα να πείσουμε ο ένας τον άλλον για την αναγκαιότητα του αεροδρομίου. Θα πρέπει να μπορούμε να συμφωνήσουμε στα ελάχιστα.  Τελικά μετά από συζήτηση τριών περίπου ωρών, οι μετέχοντες στη σύσκεψη συμφώνησαν ότι με ομπρέλα τις προεκλογικές δεσμεύσεις του πρωθυπουργού, θα πρέπει να κλιμακωθεί ο αγώνας για το αεροδρόμιο και ελήφθησαν οι αποφάσεις που προαναφέραμε με πρώτη επιδίωξη τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό και τον Δ. Ρέππα.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου