Προβολή Χωρίς τίτλο σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Σιγοντάρει τις πολυεθνικές η Διεπαγγελματική Ελαιολάδου




ImageΤα «κεκτημένα» των μεγάλων τυποποιητών (Ελαΐς-Unilever και Μινέρβα) προσπαθεί να διατηρήσει η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Ελαιολάδου και Ελιάς, διαβλέποντας ότι η προϋπόθεση να τυποποιείται το Π.Ο.Π. ελαιόλαδο «Καλαμάτα» αποκλειστικά στο νομό Μεσσηνίας, θα βάλει σε κίνδυνο τα συμφέροντά τους. Όπως είναι γνωστό, μέχρι τα μέσα Ιουνίου προωθείται επικαιροποίηση του φακέλου για το Π.Ο.Π. ελαιόλαδο «Καλαμάτα», προκειμένου
να επεκταθεί σε όλο το νομό και όχι μόνο στην πρώην επαρχία Καλαμάτας.
Μέχρι τώρα, δεν υφίσταται περιορισμός για την τυποποίησή του και υπάρχουν εταιρείες, μεταξύ των οποίων και οι δύο μεγάλες, που παρήγαγαν «φασόν» με ονομασία προέλευσης «Καλαμάτα» για λογαριασμό των σούπερ-μάρκετ, αλλά τα τυποποιούσαν στις εγκαταστάσεις τους κοντά στην Αθήνα.
Με γνώμονα την προστασία της υπεραξίας του προϊόντος από την ανάμιξή του με διαφορετικής προέλευσης ελαιόλαδα, οι ελαιοπαραγωγοί και οι μικροί τυποποιητές θέλουν την οριοθέτηση της τυποποίησης στην περιοχή Π.Ο.Π. Η ηγεσία, όμως, της ΕΔΟΕΕ κινείται στο μήκος κύματος των μεγάλων εταιρειών και γι’ αυτό το λόγο πάγια θέση της είναι ότι «δεν θα πρέπει να αφαιρείται η δυνατότητα τυποποίησης των ήδη καθιερωμένων προϊόντων Π.Ο.Π./Π.Γ.Ε. σε όλο τον ελλαδικό χώρο εφόσον αυτό ίσχυε μέχρι σήμερα». Την ίδια θέση επανέλαβε στη συνεδρίασή του το διοικητικό συμβούλιο στις 25 Μαΐου, όπου συζητήθηκε μεταξύ άλλων και το θέμα του φακέλου Π.Ο.Π. ελαιόλαδο «Καλαμάτα».
Απολύτως εναρμονισμένο το διοικητικό συμβούλιο, στο οποίο προεδρεύει ο επικεφαλής της ΠΑΣΕΓΕΣ, Τζ. Καραμίχας, θεωρεί ότι «τα προϊόντα Π.Ο.Π. είναι εργαλεία marketing και όχι θεσμός που «εγκλωβίζει» τα αγροτικά προϊόντα».
Το ΔΣ θεωρεί ότι κάτι τέτοιο είναι θεμιτό με δεδομένο ότι:
• Σε προϊόντα ΠΟΠ ο φάκελος των οποίων μέχρι τώρα έδινε την δυνατότητα συσκευασίας τους και εκτός ζώνης παραγωγής, έχουν επενδυθεί από εταιρείες του κλάδου που εδρεύουν σε όλον τον ελλαδικό χώρο, πόροι προκειμένου να τύχουν η εν λόγω ονομασίες αναγνώριση και καταξίωση τόσο στην εσωτερική αγορά όσο κυρίως στις αγορές του εξωτερικού.
• Με τις νέες τεχνολογίες που υπάρχουν σήμερα (τεχνολογία τσιπ σε φορτηγά- βυτία μεταφοράς ελαιολάδου, έλεγχος DNA σε ελαιόλαδο και ελιές κ.α.) είναι δυνατή η άρτια ιχνηλάτηση των προϊόντων ΠΟΠ προκειμένου να προστατευθεί με πλήρη επιτυχία η προέλευσή τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου