Προβολή Χωρίς τίτλο σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Ουραγός η Ελλάδα στη παροχή υπηρεσιών του Δημοσίου μέσω Ιντερνετ


Μόνο το 48% των βασικών υπηρεσιών του Δημοσίου είναι προσβάσιμες μέσω Διαδικτύου

Ουραγός στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση εξακολουθεί να
παραμένει η Ελλάδα, καταλαμβάνοντας την τελευταία θέση στην Ευρώπη στον τομέα της παροχής στους πολίτες, μέσω Ιντερνετ, υπηρεσιών του Δημοσίου. Μόνο το 48% των βασικών υπηρεσιών του Δημοσίου είναι προσβάσιμες μέσω Διαδικτύου
στη χώρα μας, τη στιγμή που ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 82% και η μέγιστη επίδοση είναι αυτή της Ισπανίας με 95%. Επίσης, η Κροατία, η Βουλγαρία και η Τσεχία που είχαν χειρότερες επιδόσεις το 2009, πέρυσι προσπέρασαν κατά πολύ τη χώρα μας.
Η συγκριτική αξιολόγηση έγινε στο πλαίσιο του «Ψηφιακού Θεματολογίου» για την Ευρώπη, μια πολιτική της Ε.Ε. που έχει θέσει ως στόχο για το 2015 ένας στους δύο πολίτες και τέσσερις στις πέντε επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν υπηρεσίες «ηλεκτρονικής διακυβέρνησης» (e-government).
Μπορεί οι Ελληνες να συγκαταλέγονται μεταξύ των πιο έμπειρων χρηστών του Διαδικτύου (στην έκτη θέση, αμέσως πριν τους Βρετανούς, σύμφωνα με την ίδια αξιολόγηση), έχουν όμως, ένα κράτος που ακόμα σπάει ρεκόρ ηλεκτρονικού αναλφαβητισμού (π.χ. μαζί με την Ισλανδία είναι οι μόνες χώρες που δεν διαθέτουν ακόμα ούτε σύστημα ηλεκτρονικών προμηθειών).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της 9ης έκθεσης για την αξιολόγηση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στην Ευρώπη, το 2010, τα πρωτεία όσον αφορά τη διαθεσιμότητα των Διαδικτυακών δημόσιων υπηρεσιών έχουν η Αυστρία, η Ιρλανδία, η Ιταλία, η Μάλτα, η Σουηδία και η Πορτογαλία με 100% πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες μέσω Ίντερνετ, ενώ στις τελευταίες θέσεις, πριν την Ελλάδα (48%), βρίσκονται η Κύπρος (55%), η Ρουμανία (60%) και η Σλοβακία (63%).
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ηλεκτρονική πρόσβαση σε περισσότερες κυβερνητικές υπηρεσίες συμβάλλει στην περικοπή δαπανών για τη δημόσια διοίκηση, περιορίζοντας, επίσης, τη γραφειοκρατία για τις επιχειρήσεις και τους πολίτες.
Οι επιδόσεις των 27 κρατών μελών αξιολογήθηκαν με βάση 20 κύριες δημόσιες υπηρεσίες, όπως η άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, η φορολογική δήλωση, η καταχώριση νέας εταιρείας και ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί για δημόσιες συμβάσεις. Στην Ελλάδα πλήρως ηλεκτρονικά διατίθενται δέκα από τις είκοσι βασικές δημόσιες υπηρεσίες (πέντε που απευθύνονται σε πολίτες και πέντε σε επιχειρήσεις).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου