Προβολή Χωρίς τίτλο σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Μειώνουν δασκάλους προς την Ομογένεια

Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο περαιτέρω μείωσης του αριθμού και των αμοιβών των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στα σχολεία της απανταχού Ομογένειας η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε με αφορμή την έναρξη της διαβούλευσης για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη Διασπορά, η καθ’ ύλην αρμόδια αναπληρωτής υπουργός, Φώφη Γεννηματά, απέφυγε να πάρει ξεκάθαρη θέση στο ζήτημα. Συγκεκριμένα, απαντώντας σε ερώτηση του «Ε.Κ.» για το
ενδεχόμενο νέας μείωσης του συνόλου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολεία της απανταχού Ομογένειας, ανέφερε ότι δεν είναι σκοπός της κυβέρνησης να προχωρήσει σε αυτή την κίνηση. Τόνισε ωστόσο πως θα πορευτεί με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και τον εξορθολογισμό του όλου συστήματος, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη και την τρέχουσα δυσμενή οικονομική συγκυρία.

«Οπου υπάρχει αληθινή ανάγκη στην Ομογένεια, αυτή θα καλυφθεί», τόνισε η κ. Γεννηματά, προσθέτοντας χαρακτηριστικά πως «θα πρέπει κάθε ευρώ του Ελληνα πολίτη να πιάνει τόπο».

Παράλληλα, στο κείμενο της διαβούλευσης και συγκεκριμένα στις ενδεικτικές προτάσεις του υπουργείου για την εκ βάθρων αναδιάρθρωση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης των αποδήμων, γίνεται λόγος για «επαναπροσδιορισμό του χρόνου παραμονής στις εκπαιδευτικές μονάδες, καθώς και του τρόπου αμοιβής τους (σ.σ. των εκπαιδευτικών)». Στο θέμα αναφέρθηκε και η υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου, η οποία τόνισε ότι το ύψος των επιμισθίων φτάνει συνολικά τα 38 εκατομμύρια ευρώ για 1950 εκπαιδευτικούς και είναι αναγκαίο να εξεταστεί πώς αυτά τα χρήματα θα αξιοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο.

Οσον αφορά στην Ομογένεια των Ηνωμένων Πολιτειών, η αναπληρωτής υπουργός σημείωσε ότι μόλις 16.000 ομογενείς παρακολουθούν μαθήματα σε 300 ελληνικά σχολεία, ενώ 30.000 -40.000 δεν παρακολουθούν κανένα πρόγραμμα. Ωστόσο, όπως δείχνουν τα στοιχεία του υπουργείου, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που αποσπάται για τις ανάγκες της Ομογένειας στην Αμερική είναι μεγάλος, ενώ μέχρι πέρσι υπήρχαν και ειδικότητες όπως καθηγητές Καλλιτεχνικών ή Αγγλικής Φιλολογίας.

Το κείμενο της δημόσιας διαβούλευσης, το οποίο περιλαμβάνει ριζικές ανατροπές, θα έχει ολοκληρωθεί ως τις αρχές Μαρτίου. Τον Μάιο θα καταρτισθεί και το σχετικό νομοσχέδιο με τις αλλαγές που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τον εξορθολογισμό τόσο των αποσπάσεων όσο και των κονδυλίων που απαιτούνται γι’ αυτές.

Η κ. Γεννηματά τόνισε ότι δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί για την επόμενη χρονιά, αφού θα προβλέπεται μεταβατική περίοδος, ενώ πρόσθεσε ότι στο επόμενο διάστημα η ίδια θα πραγματοποιήσει ταξίδια στις ελληνικές κοινότητες ανά τον Κόσμο, μεταξύ των οποίων και οι ΗΠΑ τον επόμενο μήνα, όπως επιβεβαίωσε στον «Ε.Κ.».

Η αναπληρωτής υπουργός έκανε εκτενή αναφορά στην κακοδιαχείριση και τις πελατειακές σχέσεις που είχαν αναπτυχθεί τα προηγούμενα χρόνια. Το 2004, όπως είπε, «οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί ήταν περίπου 1.650 και η συνολική δαπάνη των επιμισθίων τους ανερχόταν σε περίπου 38 εκατομμύρια ευρώ ενώ το 2009 ο αριθμός τους εκτινάχθηκε σε περίπου 2.350 και η συνολική δαπάνη των επιμισθίων τους περίπου στα 46 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, αν συνυπολογισθεί και το κόστος μισθοδοσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που αντικατέστησαν αυτούς που αποσπάστηκαν στο εξωτερικό, η συνολική πρόσθετη επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού το έτος 2009, σε σχέση με το έτος 2004, αγγίζει τα 22.000.000 ευρώ».

Σύμφωνα με την κ. Γεννηματά, δεν υπάρχει αξιόπιστο σύστημα παρακολούθησης της λειτουργίας των σχολικών μονάδων της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό, καθιστώντας έτσι δυνατή τη χάραξη αποτελεσματικής πολιτικής και την άσκηση ορθολογικής διαχείρισης και ελέγχου σε αυτές. Επίσης τα αμιγώς ελληνικά σχολεία του εξωτερικού δεν παρέχουν ισότιμους τίτλους σπουδών με τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά ιδρύματα των χωρών όπου είναι εγκατεστημένα και οι μαθητές δεν έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν στα ανώτερα πανεπιστημιακά ιδρύματα των χωρών αυτών, παρά μόνο -ως ειδική κατηγορία- να εισαχθούν στα ελληνικά ΑΕΙ.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα συντονιστή εκπαίδευσης σε ευρωπαϊκή χώρα που παρήγγειλε 132.799 τόμους σχολικών βιβλίων -100.000 περισσότερους από την προηγούμενη χρονιά- προκαλώντας ζημιά αξίας 100.000 ευρώ στο ελληνικό Δημόσιο. Το 2010 ξεκίνησε Ενορκη Διοικητική Εξέταση για την υπόθεση που εξετάζεται επί του παρόντος από υπηρεσιακό συμβούλιο.

Τα σημεία διαλόγου με στόχο τη στήριξη και διάδοση της ελληνικής γλώσσας σε παγκόσμιο επίπεδο είναι δέκα: Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, η διοικητική αναδιάρθρωση των σχολείων των ομογενών, η διαφάνεια, η επιδίωξη συνεργασίας των ομογενών και αποσπασμένων εκπαιδευτικών, η προώθηση μορφών ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης ενταγμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας, η ανάπτυξη πολιτιστικών κέντρων ανάδειξης του ελληνικού πολιτισμού, η κοινωνική δικτύωση, η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ταυτότητας ομογενών, η ενίσχυση ελληνικών σπουδών και έρευνας στα ΑΕΙ εξωτερικού και η εφαρμογή προσχολικών προγραμμάτων στα Ελληνικά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου