Προβολή Χωρίς τίτλο σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2011

Ψωμί; Κάντε το όπως οι αρχαίοι!


Τα αρχαία άλευρα τα πιο υγιεινά

Έχετε ακουστά την κινόα, τον αμάρανθο, το φαγόπυρο και την όλυρα ή αγριοσίταρο; Ανήκουν σε μια ομάδα τροφίμων που ονομάζονται εκλαϊκευμένα «αρχαία δημητριακά», καθώς αποτελούν συστατικό της διατροφής του ανθρώπου από αρχαιοτάτων χρόνων. Μια νέα τάση τα θέλει να αντικαθιστούν στην παρασκευή ψωμιού το καλαμπόκι, το ρύζι και τις σύγχρονες ποικιλίες σιταριού, γιατί λέγεται ότι ξεχειλίζουν από φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και αντιοξειδωτικά. Επίσης υποτίθεται ότι είναι ασφαλή για ανθρώπους με δυσανεξία στη γλουτένη ή αλλεργία στο σιτάρι. Ομως, ποιες από αυτές τις θεωρίες ευσταθούν;

Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο των Los Angeles Times με τίτλο «Ancient grains: The best thing since sliced bread?», τα «αρχαία δημητριακά» είναι όντως πλούσια σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά –όπως κάθε προϊόν ολικής άλεσης–, όμως το ποσοστό πρωτεΐνης που περιέχουν η κινόα και το αγριοσίταρο είναι συγκρίσιμο με εκείνο που κρύβεται σε σύγχρονες ποικιλίες σιτηρών, όπως το σκληρό κόκκινο σιτάρι. Από την άλλη, η κινόα, ο αμάρανθος και το φαγόπυρο όντως δεν περιέχουν γλουτένη, όμως όσοι είναι αλλεργικοί στο σιτάρι θα πρέπει να είναι επιφυλακτικοί στην κατανάλωση οποιουδήποτε σιτηρού. Σε κάθε περίπτωση πάντως, αυτά τα τρόφιμα μπορούν να εμπλουτίσουν τη διατροφή σας με πολύτιμα στοιχεία.
Αν λοιπόν συνηθίζετε να φτιάχνετε σπιτικό ψωμί, αναζητήστε κάποιο από τα «αρχαία» άλευρα σε καταστήματα με είδη υγιεινής διατροφής και προσθέστε το στη συνταγή σας. Όσοι το έχουν δοκιμάσει λένε ότι το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα νόστιμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου