Προβολή Χωρίς τίτλο σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Σάββατο 11 Ιουνίου 2011

Ημερίδα με θέμα «Καινοτομία και Περιβάλλον»


Το αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα (CO2) των αεροπορικών μεταφορών αναμένεται να ξεπεράσουν την επόμενη 20ετία οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ), όπως επισημάνθηκε στην ημερίδα με θέμα «Καινοτομία και Περιβάλλον», που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.


Οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί Ε. Καραπιστόλη και Γ. Μπόντζιος τόνισαν ότι από τις ΤΠΕ προκύπτει το 2% των εκπομπών CO2 της ΕΕ των 25 κρατών-μελών (με το 20% να αντιστοιχεί στην παραγωγή και το 80% στη χρήση υπολογιστών), ενώ για κάθε προσωπικό υπολογιστή, που πετάχτηκε το 2008 απαιτήθηκαν -μέσο όρο- 14,2 κυβικά νερού, 54 kg αργού πετρελαίου και 107 kg σιδηρομεταλλεύματος. Η παραγωγή μιας μνήμης 2 G απαιτεί μεταξύ άλλων 1,6 κιλά καυσίμου, 72 γραμμάρια χημικών και 700 γραμμάρια αερίων

Με εφαρμογή πράσινων ΤΠΕ στο γραφείο είναι δυνατόν να επιτευχθεί 30-50% μείωση της κατανάλωσης ενέργειας μέσω συστημάτων κλιματισμού (που παρακολουθούν τη θερμοκρασία των υπολογιστικών μονάδων). Μεταξύ άλλων, οι εισηγητές πρότειναν και την πράσινη χρήση συμβατικών ΤΠΕ, πχ, με κλείσιμο του υπολογιστή όταν δεν λειτουργεί, σβήσιμο της οθόνης του, ακόμη και για σύντομη απουσία του χρήστη, σωστή ρύθμιση φωτεινότητας της οθόνης, αποφυγή των πολύ μεγάλων οθονών, που είναι ενεργοβόρες, αποσύνδεση συσκευών που δεν χρησιμοποιούνται, απενεργοποίηση των screen savers κτλ.

Σε οικολογικό ξενοδοχείο, αντί για ένα «συμβατικό», χωρίς περιβαλλοντική πολιτική, θα προτιμούσαν να μείνουν πάνω από εννέα στους δέκα Έλληνες (ποσοστό 93%), αν είχαν να διαλέξουν ανάμεσα δύο μονάδες, στο ίδιο εύρος τιμών και υπηρεσιών, σύμφωνα με την έρευνα σε πανελλαδικό δείγμα 400 ατόμων που παρουσίασε ο πολιτικός μηχανικός Σ. Μυλωνάς.

Παράλληλα, επτά στους δέκα (70%), θα ήταν πρόθυμοι να συμμετέχουν στην περιβαλλοντική πολιτική του ξενοδοχείου τους, στη διάρκεια των διακοπών τους, ενώ το 62% επιθυμεί το κατάλυμα που διαλέγει να λειτουργεί με βάση πρόγραμμα περιβαλλοντικής πολιτικής.

Παρουσιάζοντας το πρώτο δίκτυο οικολογικών ξενοδοχείων στην Ελλάδα, ο κ. Μυλωνάς σημείωσε ότι οι «πράσινες» μονάδες ικανοποιούν λιγότερο οι περισσότερο τα περιβαλλοντικά κριτήρια της International Tourism Partnership σε τέσσερις βασικούς τομείς: εξοικονόμηση νερού και ενέργειας, ορθολογική διαχείριση αποβλήτων και περιβαλλοντική πολιτική. Τα χαρακτηριζόμενα ως οικολογικά ξενοδοχεία ανήκουν στην κατηγορία Green Hotels, ενώ ακολουθούν τρεις χαμηλότερες, οι Eco Class A (ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένα), Β (σημαντική περιβαλλοντική προσπάθεια) και C (ορισμένες φιλοπεριβαλλοντικές πολιτικές). Για να γίνει κάποιο ξενοδοχείο μέλος του δικτύου πρέπει να έχει κατάταξη τουλάχιστον ECO C. Για περισσότερες πληροφορίες, αλλά και για κρατήσεις «πράσινων» ξενοδοχείων, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ανατρέχουν στην ιστοσελίδα .

Ένα ενεργειακά αυτόνομο σκάφος αναψυχής που κινείται με ηλιακή ενέργεια σχεδίασαν δύο Θεσσαλονικείς αρχιτέκτονες. Πρόκειται για το καταμαράν "Marvin the Martian", που έχει μήκος 15 μέτρα και διαθέτει δύο κινητήρες, έναν ηλεκτρικό και ένα ντίζελ. Όπως εξήγησε η μία από τους δημιουργούς, Μ. Μαλινδρέτου Βήκα, ο ηλεκτρικός κινητήρας τροφοδοτείται από τα φωτοβολταϊκά συστήματα του σκάφους (οι μπαταρίες εκτός από τον ήλιο μπορούν να φορτιστούν και με ηλεκτρικό ρεύμα), ενώ ο ντιζελοκινητήρας λειτουργεί συμπληρωματικά σε περίπτωση που ο χρήστης θελήσει να αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα ή εφόσον παραστεί ανάγκη. Με τον ηλεκτρικό κινητήρα το σκάφος μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 5-7 κόμβους, ταχύτητα που αυξάνεται κατά πολύ ανάλογα με τον ντιζελοκινητήρα που θα προστεθεί. Η χρήση του ηλεκτρικού κινητήρα εξασφαλίζει 30 ναυτικά μίλια αυτονομίας (που μπορεί να πολλαπλασιαστεί σε συνθήκες ηλιοφάνειας), ενώ ο συνδυασμός ηλεκτρικού και ντίζελ κινητήρα επιτυγχάνει αυτονομία 487 ναυτικών μιλίων, με την κατανάλωση μόλις 400 λίτρων καυσίμου.

Στην επικαιρότητα φέρνει τις πνευματικές υπόγειες μεταφορές (με τη χρήση πεπιεσμένου αέρα), η περιβαλλοντική επιβάρυνση και η μεγέθυνση των πόλεων, ενώ εκτιμάται ότι με την χρήση ενός τέτοιου μέσου μεταφοράς, οι πόλεις μας θα ήταν πιο ήσυχες και με λιγότερη ρύπανση.

Μεγάλος αριθμός πνευματικών αγωγών ήταν σε χρήση στο Παρίσι μέχρι το 1984, ενώ το ίδιο ίσχυε και για την Πράγα ως το 2002, καθώς υπήρχε δίκτυο 60 χλμ για μεταφορά αλληλογραφίας. Αυτά επισήμανε στην εκδήλωση η πολιτικός μηχανικός-συγκοινωνιολόγος Π. Πέρκα. Ένα είδος πνευματικής μεταφοράς, που έχει σήμερα εφαρμογή είναι αυτό της μεταφοράς εμπορευμάτων σε αγωγούς με κάψουλες χωρίς μηχανές (PCP), που προωθούνται με εμφύσηση αέρα. Πάντως, στην Ευρώπη προωθούνται και μη πνευματικά συστήματα υπόγειων εμπορευματικών μεταφορών, όπως τα αυτομάτως καθοδηγούμενα οχήματα σε αγωγούς σε σιδηροτροχιά.

   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου