Προβολή Χωρίς τίτλο σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Τετάρτη 27 Απριλίου 2011

Η ελληνική κτηνοτροφία και ο πρωτογενής τομέας «έδειξαν τα δόντια τους» το Πάσχα


Τις τεράστιες δυνατότητες αξιοποίησης του πλούσιου ζωικού της κεφαλαίου, προς όφελος της οικονομίας, του ισοζυγίου και φυσικά των ελλήνων παραγωγών κτηνοτροφικών προϊόντων, απέδειξε η
ελληνική κτηνοτροφία και ο πρωτογενής τομέας, κατά την εφετινή εορταστική περίοδο του Πάσχα.




Αν και στην προσπάθεια αυτή των ελλήνων κτηνοτρόφων χρειάστηκε να συμβάλλει τα μέγιστα η τουρκική πλευρά, που απορρόφησε ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής αμνοεριφίων, ενισχύοντας οικονομικά τους παραγωγούς, η θετική αν μη τι άλλο εξέλιξη αποδεικνύει ότι η ελληνική κτηνοτροφία έχει μέλλον.



Αρκεί βέβαια να επιδείξει ένα πιο εξωστρεφές «πρόσωπο» και να ρίξει ιδιαίτερο βάρος τα επόμενα χρόνια στις αγορές και στις εξαγωγές, αφού η ποιότητα λόγω και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων (καλύτερο κλίμα, αυτάρκεια ζωοτροφών) είναι εξασφαλισμένη.



Κατ’ αυτόν τον τρόπο η αγορά θα τονωθεί και οι εξαγωγές μας θα ενισχυθούν. Άλλωστε, οι εξαγωγές αποτελούν βασικό ζητούμενο στην προσπάθεια για έξοδο από την κρίση, σύμφωνα με τους οικονομολόγους.



Θετικός ο απολογισμός



Με θετικό πρόσημο για τους παραγωγούς ολοκληρώθηκε η εορταστική περίοδος, καθώς οι Τούρκοι ζωέμποροι, όπως πρώτο είχε αναφέρει το paseges.gr, φιλοξενώντας σχετικές δηλώσεις του προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας και μέλους ΔΣ της ΠΑΣΕΓΕΣ, κ. Παναγιώτη Πεβερέτου, έκαναν πράξη το ενδιαφέρον που επεδείκνυαν από το χειμώνα ακόμη και προέβησαν σε μαζικές αγορές αμνοεριφίων σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας.



Οι μεγάλες ποσότητες ελληνικού κρέατος που «πλημμύρισαν» την τουρκική αγορά έγιναν θέμα και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης της γείτονος. Ενδεικτικά, η Χουριέτ έγραψε ότι «οι τούρκοι έμποροι τους τελευταίους μήνες αγοράσαν 100.000 αμνοερίφια».



Σύμφωνα με την εφημερίδα, οι τούρκοι έμποροι δήλωσαν στην οτι προτιμούν να αγοράζουν αμνοερίφια απο την Ελλάδα επειδή πολλές περιοχές είναι κοντά στην Τουρκία, και είναι εύκολη η πρόσβαση στις αγορές, επιβεβαιώνοντας τη θέση «κλειδί» που κατέχει η χώρα μας από γεωγραφικής άποψης.



Τα στοιχεία των τουρκικών ΜΜΕ επιεβεβαιώνουν πληροφορίες από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Μερικές απ’ αυτές κάνουν λόγο για την πώληση περίπου 7.000 αρνιών μόνο από το νομό Ιωαννίνων, αν και υπάρχουν και οι πιο… συγκρατημένοι που κάνουν λόγο για 3.500 με 4.000 αρνιά.



Είναι χαρακτηριστικό πως οι Τούρκοι αγόρασαν ζωντανά αρνιά κατά 6,5 ή ακόμη και 6,8 ευρώ το κιλό ενώ στην ελληνική αγορά πωλούνται 3,5 ευρώ.



Βέβαια, τα αμνοερίφια που πωλήθηκαν στην τουρκική αγορά αποτελούν μόνο το 5% της ελληνικής παραγωγής, όπως σημείωσε ο πρόεδρος του Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Ιωαννίνων Μιχάλης Τζίμας.



Σύμφωνα με άλλα στοιχεία εφέτος πουλήθηκαν στην Τουρκία από τη Μακεδονία και τη Θράκη 80.000 αμνοερίφια, ενώ πάνω από 3.000 μοσχάρια και μεγάλα πρόβατα πούλησαν οι Θεσσαλοί σε τούρκους κτηνοτρόφους. Αγοραπωλησίες έγιναν και στην Κρήτη και μάλιστα σε συμφέρουσες τιμές για τον έλληνα παραγωγό.



Επάρκεια σε αμνοερίφια και λιγότερα κρούσματα ασυδοσίας στην αγορά

Παρά την αυξημένη ζήτηση, δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα στην ελληνική αγορά.



Εξάλλου, οι εξαγωγές προς την Τουρκία αφορούν αρνιά μεγάλου βάρους και όχι μικρά έως 13 κιλά, που συνήθως προτιμούν οι Έλληνες για το παραδοσιακό σούβλισμα.



Τα μόνα θετικά στοιχεία της πασχαλινής περιόδου, όπως σημειώνει η ΕΣΕΕ, είναι ότι το πασχαλινό τραπέζι ήταν εφέτος κατά 4%-5% φθηνότερο από πέρυσι και καταναλώθηκαν περισσότερα εγχώρια προϊόντα, παρά την αύξηση του κόστους της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής.



Επιπλέον, οι καθιερωμένοι έλεγχοι, από το χωράφι ως το ράφι, έδειξαν ότι φέτος παρατηρήθηκαν λιγότερα περιστατικά παραβατικότητας στην ελληνική αγορά, ενώ απ’ ότι φαίνεται στην προσπάθεια συνέδραμε και η ηλεκτρονική διασύνδεση των σφαγείων, μέτρο που καθιέρωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.



Η ΕΣΕΕ σημείωσε, τέλος, σε ανακοίνωσή της ότι οι δελεαστικές τιμές σε τρόφιμα, παιχνίδια, δώρα, ένδυση και γενικά οι προσφορές σε παραδοσιακά πασχαλινά είδη δεν βρήκαν την ανάλογη ανταπόκριση από τους Έλληνες καταναλωτές, λόγω της περιικοπής των εισοδημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου