Προβολή Χωρίς τίτλο σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Τετάρτη 27 Απριλίου 2011

Τροποποιήθηκε η απόφαση για τα μικρά σχέδια βελτίωσης των αιγοπροβατοτρόφων



Με απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Σκανδαλίδη τροποποιήθηκε η προηγούμενη υπουργική απόφαση που αφορά στο καθεστώς ενίσχυσης για την
«Ενθάρρυνση των Επενδύσεων Μικρού Κόστους στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις με στόχο την βελτίωση των συνολικών τους επιδόσεων». Δηλαδή των μικρών σχεδίων βελτίωσης στην αιγοπροβατοτροφία, των οποίων η ενεργοποίηση είχε δημοσιευθεί στο ΦΕΚ 1063/Β/2010, με άλλη τροποποίηση της εν λόγω απόφασης από την προηγούμενη υπουργό Κ. Μπατζελή, σε θέματα αξιολόγησης και τροποποίησης των προτάσεων των υποψήφιων επενδυτών, καθώς και στους πίνακες των επιλέξιμων αμελκτικών μηχανών.




Αναλυτικότερα, πρόκειται με αριθμό 2120 απόφαση του υπουργού, που υπεγράφη στις 23 Μαρτίου 2011 και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 669/Β/26-4-2011, η οποία τροποποιεί την υπ’ αριθμ 7931/10−6−2009 απόφαση (ΦΕΚ 1250/Β΄/2009) ως εξής:



Άρθρο Μοναδικό



Τροποποιούμε την 7931/10−6−2009 υπουργική απόφαση ΦΕΚ 1250/Β΄/2009 (εφεξής ΥΑ 7931) ως εξής:



1. Αντικαθιστούμε την παράγραφο 2 του άρθρου 8 της ΥΑ 7931 με το εξής κείμενο: «Η αξιολόγηση είναι συνεχής επί των αιτήσεων υποψηφιότητας που υποβάλλονται. Η πρώτη συνεδρίαση της Γνωμοδοτικής Επιτροπής θα γίνει το αργότερο 60 ημέρες μετά την έναρξη της υποβολής αιτήσεων υποψηφιότητας, όπως αυτή θα οριστεί στην πρόσκληση του προγράμματος. Μετά την πρώτη συνεδρίαση της γνωμοδοτικής επιτροπής, αυτή θα συνεδριάζει όποτε συγκεντρώνεται ικανός αριθμός φακέλων ή τουλάχιστον μία φορά ανά μήνα.»



2. Αντικαθιστούμε το εδάφιο 3.1.1 του άρθρου 8 της ΥΑ 7931 με το εξής κείμενο: «Το σύνολο των προτάσεων, που θα υποβληθούν στο πλαίσιο της Δράσης, θα καταχωρηθεί σε ειδική βάση δεδομένων που τηρεί ο Φορέας Εφαρμογής.»



3. Αντικαθιστούμε την παράγραφο 1 του άρθρου 15 της ΥΑ 7931 με το εξής κείμενο: «1. Ο δικαιούχος έχει δικαίωμα να υποβάλει αίτημα τροποποίησης της έγκρισής του στη δράση. Η αίτηση τροποποίησης γίνεται με διαδικασία αντίστοιχη με εκείνη του άρθρου 7 της παρούσας και περιλαμβάνει ηλεκτρονική υποβολή αιτήματος τροποποίησης, εκτύπωσή του και αποστολή του στο Φορέα Εφαρμογής. Το αίτημα θα πρέπει να είναι υπογεγραμμένο από τον επενδυτή και να υπάρχει σε αυτό θεώρηση για το γνήσιο της υπογραφής.»



4. Αντικαθιστούμε την παράγραφο 5 του άρθρου 15 της ΥΑ 7931 με το εξής κείμενο: «5. Με ευθύνη του επενδυτή οι μεταβολές στις επενδυτικές δαπάνες ή οι προσθήκες νέων επενδυτικών δαπανών είναι επιλέξιμες από την ημερομηνία ηλεκτρονικής οριστικοποίησης του αιτήματος τροποποίησης. Μετά την έγκριση της τροποποίησης από το Φορέα Εφαρμογής, η επιλεξιμότητα των τροποποιούμενων ή νέων επενδυτικών δαπανών παύει να είναι υπό την αίρεση της Υπηρεσίας.».



5. Αντικαθιστούμε την παράγραφο 9 του άρθρου 17 της ΥΑ 7931 με το εξής κείμενο:



«9. Για την τεκμηρίωση του οικονομικού αντικειμένου:



9.1 Θα προσκομίζονται φωτοτυπίες των οικονομικών παραστατικών, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 12 της ΚΥΑ 17442/21−11−2008 (ΦΕΚ 2496/Β΄/2008). Συγκεκριμένα, θα προσκομίζεται ένας φάκελος (κατά προτίμηση με ελάσματα) με τα φωτοτυπημένα εκ των πρωτοτύπων οικονομικά παραστατικά (τιμολόγια, δελτία αποστολής, εξοφλητικές αποδείξεις κ.λπ.).



9.2 Σε περιπτώσεις απώλειας πρωτότυπων παραστατικών στοιχείων αιτιολόγησης δαπανών, απαιτείται η προσκόμιση των παρακάτω:



9.2.1 Τεκμηρίωση της εξόφλησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 10.



9.2.2 Υπεύθυνη Δήλωση του δικαιούχου. Σε αυτή θα δηλώνεται η απώλεια του πρωτότυπου παραστατικού καθώς και τα πλήρη στοιχεία του (εκδότης, τύπος, αριθμός και ημερομηνία έκδοσης παραστατικού). Θα δηλώνεται επίσης ότι το παραστατικό δεν θα κατατεθεί ούτε έχει κατατεθεί σε άλλη Υπηρεσία για λήψη επιδότησης και ότι θα προσκομισθεί για σφράγιση στην περίπτωση ανεύρεσης.



9.2.3. Απλή φωτοτυπία του παραστατικού από το στέλεχος που υπάρχει στο προμηθευτή.



9.2.4. Προκειμένου για τιμολόγια ή «τιμολόγια – δελτία αποστολής», αντίγραφο της δήλωσης που υποβάλει στην Δ.Ο.Υ. για την απώλεια των πρωτοτύπων παραστατικών ή βεβαίωση του TAXIS ότι έχουν απολεσθεί τα συγκεκριμένα παραστατικά.».



6. Αντικαθιστούμε την παράγραφο 10 του άρθρου 17 της ΥΑ 7931 με το εξής κείμενο:



«10. Για την τεκμηρίωση της εξόφλησης των παραστατικών διευκρινίζονται τα εξής:



10.1 Για παραστατικά που αφορούν σε αγορές από το εσωτερικό της χώρας και σύμφωνα με τον Ν. 3842/10 άρθρο 20 θα πρέπει τα τιμολόγια και τα δελτία αποστολής να συνοδεύονται απαραιτήτως είτε από αντίγραφα επιταγών είτε από αντίγραφα αποδεικτικών κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό του εκδότη−πωλητή αγαθών ή υπηρεσιών. Αυτό ισχύει σε περιπτώσεις συναλλαγών μεταξύ επιτηδευματιών για ποσά άνω των 3.000,00 € και συναλλαγές μεταξύ επιτηδευματιών και ιδιωτών για ποσά ίσα ή μεγαλύτερα των 1.500,00 €. Σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως ποσού πληρωμής απαιτείται εξοφλητική απόδειξη. Σημειώνεται ότι η τραπεζική επιταγή θα πρέπει να φέρει ημερομηνία προγενέστερη από την ημερομηνία της Αίτησης Πληρωμής.



10.2 Για προμήθεια εξοπλισμού απευθείας από το εξωτερικό θα πρέπει να προσκομίζεται το τιμολόγιο του οίκου του εξωτερικού, η σχετική φορτωτική, αντίγραφο αποδεικτικού εξόφλησης των παραστατικών από τη μεσολαβούσα τράπεζα και, εφόσον απαιτείται εκτελωνισμός, αντίγραφο της σχετικής άδειας εκτελωνισμού.»



7. Διαγράφονται τα εδάφια 12.5, 12.5.1, 12.5.2 και 12.5.3 της παραγράφου 12 του άρθρου 17 της ΥΑ 7931.



8. Διαγράφονται τα εδάφια 4.5 και 4.6 της παραγράφου 4 του άρθρου 18 της ΥΑ 7931.



9. Αντικαθιστούμε το εδάφιο 5.3 της παραγράφου 5 του άρθρου 18 της ΥΑ 7931 με το εξής κείμενο: «5.3 Η επιτόπια επαλήθευση διενεργείται με την υποστήριξη επιτροπής παρακολούθησης όπως αυτή προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 12 της 705/2008 κοινής υπουργικής απόφασης.



Στην επιτόπια επαλήθευση δε μπορεί να συμμετέχει ο εισηγητής του πορίσματος διοικητικού ελέγχου που αφορά στην ελεγχόμενη πράξη. Ο επιτόπιος έλεγχος αφορά στα εξής:



5.3.1 Στον έλεγχο των πρωτοτύπων οικονομικών παραστατικών των οποίων τα φωτοαντίγραφα προσκομίσθηκαν με τους φακέλους πληρωμής για την τεκμηρίωση του οικονομικού αντικειμένου. Ελέγχεται η ύπαρξή τους, η πιστότητα των στοιχείων σε σχέση με τα φωτοαντίγραφα που προσκομίσθηκαν και το αν αναγράφουν το κείμενο «έγινε χρήση για ενισχύσεις του Καν. 1698/05» στο ίδιο σημείο με τα φωτοαντίγραφα που έχουν προσκομισθεί σε φάκελο πληρωμής.



5.3.2 Στον έλεγχο της πρωτότυπης άδειας λειτουργίας της εκμετάλλευσης.



5.3.3 Για τα κτίσματα και τις κατασκευές που ενισχύονται στο πλαίσιο της εγκεκριμένης επένδυσης, ελέγχεται η ύπαρξη τους και η δυναμικότητά τους.



5.3.4 Για τον μηχανολογικό εξοπλισμό που ενισχύεται στο πλαίσιο της εγκεκριμένης επένδυσης ελέγχεται η ύπαρξή του καθώς και το ότι είναι καινούργιος, έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί. Ελέγχεται επίσης ο τύπος, η δυναμικότητα και ο αριθμός σειράς κατασκευής των μηχανημάτων. Τα ανωτέρω στοιχεία θα πρέπει να συμπίπτουν με τα αναγραφόμενα στις βεβαιώσεις του προμηθευτή οι οποίες έχουν υποβληθεί με το ή τα αιτήματα πληρωμής της ελεγχόμενης πράξης.



5.3.5 Στον έλεγχο της τήρησης των προτύπων που συνδέονται με την επένδυση, εφόσον τέτοια έχουν καθοριστεί.».



10. Προσθέτουμε στο άρθρο 18 της ΥΑ 7931 τις εξής παραγράφους 6 και 7: «6. Ο Φορέας Εφαρμογής λαμβάνοντας υπόψη του το πόρισμα του διοικητικού ελέγχου και το πόρισμα τυχόντος επιτοπίου ελέγχου καθορίζει το προς συγχρηματοδότηση ποσό. Στην περίπτωση που ο Φορέας Εφαρμογής επιβάλει περικοπές, αυτές θα πρέπει να είναι επαρκώς αιτιολογημένες στο πόρισμα διοικητικού ελέγχου, και να συνοδεύονται από τη νομική τους βάση. Αν η διαφοροποίηση είναι μεγαλύτερη από το 3% του αρχικώς αιτούμενου ποσού τότε για τον καθορισμό του επιλέξιμου προς συγχρηματοδότηση ποσού θα ακολουθείται η διαδικασία του άρθρου 15.2 της 705/08 κοινής υπουργικής απόφασης.



7. Μετά τον καθορισμό του επιλέξιμου προς συγχρηματοδότηση ποσού, ο Φορέας Εφαρμογής εκκαθαρίζει τη δαπάνη. Ακολουθούν όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να καταβληθούν στον λογαριασμό του δικαιούχου τα επιλέξιμα ποσά. Για να θεωρηθεί η επένδυση ολοκληρωμένη δεν απαιτείται η πίστωση του λογαριασμού του δικαιούχου αλλά η ολοκλήρωση όλων των απαραίτητων ενεργειών προκειμένου αυτή να είναι δυνατή.»



11. Στο παράρτημα Ι, στους πίνακες επιλέξιμων αμελκτικών μηχανών, διαγράφουμε το λεκτικό «Επιπλέον, για τα νησιά, εκτός Κρήτης και Εύβοιας» από τον πίνακα «Αμελκτική μηχανή για 301 έως 400 αιγοπρόβατα» και από τον πίνακα «Αμελκτική μηχανή για 401 έως 500 αιγοπρόβατα».



Για περισσότερες πληροφορίες δείτε:



Το ΦΕΚ B 1250 - 24.06.2009 με την αρχική απόφαση, σε pdf μορφή, πιέζοντας εδώ:



Το νέο ΦΕΚ 669/Β/26-4-2011 με την τροποποίηση, σε pdf μορφή, πιέζοντας εδώ:



Επίσης, το ΦΕΚ B 1063 - 13.07.2010 με την 1η τροποποίηση, η οποία αφορά την ενεργοποίηση των μικρών σχεδίων βελτίωσης, σε pdf μορφή, πιέζοντας εδώ:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου