Προβολή Χωρίς τίτλο σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Ελληνες οι πιο απαισιόδοξοι στην Ευρώπη


Οι Ελληνες παραμένουν οι πιο απαισιόδοξοι στην Ευρώπη όσον αφορά στις οικονομικές εξελίξεις, σύμφωνα με την έρευνα του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), παρότι ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης παρουσίασε μικρή ανάκαμψη το Μάρτιο.

Ειδικότερα, για τρίτο κατά σειρά μήνα ανακάμπτει, το Μάρτιο, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης και διαμορφώνεται στις -66,2 μονάδες από -67,3 μονάδες. Ωστόσο, ακόμα δεν μπορεί να διαμορφωθεί ουσιαστική αλλαγή τάσης, καθώς οι ενδείξεις για σύντομη έξοδο από την κρίση παραμένουν αδύναμες, με αποτέλεσμα την επιφυλακτικότητα των καταναλωτών.
Κατά μία μονάδα άλλωστε, σύμφωνα με τον ΙΟΒΕ, υποχώρησε το Μάρτιο ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος, μετά την ανάκαμψη των δύο προηγούμενων μηνών και διαμορφώνεται στις 78,4 μονάδες. Η πτώση αυτή οφείλεται κυρίως στην επιδείνωση του κλίματος στις Κατασκευές, καθώς στους λοιπούς τομείς οι μεταβολές είναι οριακές.
Ετσι οι Ελληνες παραμένουν οι πιο απαισιόδοξοι Ευρωπαίοι για περισσότερο από ένα έτος, ενώ ακολουθούν με διαφορά είκοσι μονάδων και άνω, η Ρουμανία, η Πορτογαλία, η Βουλγαρία και η Μάλτα.
Οι μέσοι ευρωπαϊκοί δείκτες περιορίζονται οριακά στην ΕΕ και την Ευρωζώνη και διαμορφώνονται αντίστοιχα στις -12,8 και -10,6 μονάδες. Από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, οκτώ (Δανία, Γερμανία, Εσθονία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Αυστρία, Φινλανδία, Σουηδία) παρουσιάζουν το Μάρτιο θετικούς δείκτες καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
Αναλυτικότερα: Οι προβλέψεις των Ελλήνων καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους προσεχείς 12 μήνες βελτιώνονται οριακά το Μάρτιο, με το σχετικό ισοζύγιο να διαμορφώνεται στις -55 μονάδες (από -56), στη λιγότερο αρνητική επίδοση του τελευταίου επταμήνου.
Το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που κρίνει ότι το επόμενο διάστημα η οικονομική του κατάσταση θα επιδεινωθεί ελαφρά ή αισθητά διατηρείται στο 69%, ενώ αυξάνεται οριακά στο 7% το ποσοστό εκείνων που αναμένουν ελαφρά ή αισθητή βελτίωση. Οι σχετικοί δείκτες της ΕΕ και της Ευρωζώνης περιορίζονται στις -7,2 και -6,3 μονάδες.
Οι προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας τους το προσεχές 12μηνο βελτιώνονται και αυτές το Μάρτιο, για τρίτο κατά σειρά μήνα και διαμορφώνονται στις -65 μονάδες (από -66,7), στην καλύτερη επίδοση των τελευταίων έξι μηνών.
Παρ’ όλα αυτά, ένα πολύ μικρό ποσοστό το τελευταίο τρίμηνο (7-9%) αναμένει ελαφρά ή αισθητή βελτίωση, ενώ το ποσοστό εκείνων που προβλέπουν επιδείνωση, μικρή ή μεγάλη, διατηρείται σε υψηλά επίπεδα (75%). Οι σχετικοί δείκτες σε ΕΕ και ευρωζώνη επιδεινώνονται στις -13,8 και -10,2 μονάδες αντίστοιχα.
Η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες (επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών, κ.λπ.) καταγράφει βελτίωση το Μάρτιο, για δεύτερο κατά σειρά μήνα, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται οριακά υψηλότερα, στις -64,8 μονάδες (από -66,5).
Το 17% (από 14%) των Ελλήνων καταναλωτών προτίθεται να αφήσει αμετάβλητες τις σχετικές δαπάνες του, ενώ περιορίζεται στο 76% (από 79%) το ποσοστό εκείνων που θα προβούν σε λίγο ή πολύ λιγότερες δαπάνες το επόμενο διάστημα. Σε ΕΕ και ευρωζώνη, οι σχετικοί αρνητικοί δείκτες διευρύνονται ελαφρά στις -24 και -24,1 μονάδες αντίστοιχα.
Οι πληθωριστικές προβλέψεις των τιμών υποχωρούν οριακά το Μάρτιο, με το σχετικό δείκτη προβλέψεων των τιμών τους προσεχείς 12 μήνες να έχει ουσιαστικά σταθεροποιηθεί το τελευταίο τετράμηνο στις 33-34 μονάδες.
Ως προς την τρέχουσα οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους το Μάρτιο, το ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών που αναφέρει ότι έχει αυξήσει λίγο ή πολύ την αποταμίευσή του περιορίζεται στο 19% (από 22%), ενώ το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι μόλις τα «βγάζουν πέρα» αυξάνεται στο 58% (από 54%).
Οσοι αναφέρουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους παραμένουν στο 8-9%, ενώ όσοι δηλώνουν ότι έχουν χρεωθεί επίσης δεν μεταβάλλονται σημαντικά (13-14% το τελευταίο δίμηνο)..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου