Ενδιαφέρουσες μαρτυρίες στην εκπομπή «Φάκελοι» του Αλέξη Παπαχελά....
Με αφορμή την άρνηση πληρωμής των διοδίων
από τα κινήματα «Δεν πληρώνω», ο δημοσιογράφος Α. Παπαχελάς στην εκπομπή «Φάκελοι» του Σκάι έκανε και ένα εκτενές ρεπορτάζ στα έργα της Ιόνιας Οδού όπου μίλησε με τους υπεύθυνους της... κατασκευάστριας εταιρίας.
Το αποτέλεσμα της έρευνας του δημοσιογράφου ήταν το γνωστό: Τα έργα σκοντάφτουν στην μη ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων, στα δίκτυα της ΔΕΗ και στις αρχαιολογικές ανασκαφές που υπολογίζονταν στους 4 μήνες, πράγμα που τελικά φάνηκε αδύνατο. Οι απαλλοτριούμενες εκτάσεις θα έπρεπε να έχουν παραδοθεί στην κοινοπραξία «καθαρές» μέχρι το Δεκέμβριο του 2008. Μέχρι και τον περασμένο Δεκέμβριο όμως οι εταιρίες πήραν στα χέρια τους λίγες και όχι συνεχόμενες, με αποτέλεσμα να διακόπτεται το έργο.
Παράλληλα όμως το γεγονός ότι το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε να ξεκινήσει και τα 5 μεγάλα έργα αυτοκινητόδρομων ταυτόχρονα, καθιστά αδύνατη την αποζημίωση όλων αυτών των εκτάσεων και τα αποτελέσματα φάνηκαν. Άλλωστε και η διαδικασία των απαλλοτριώσεων είναι η γνωστή Ελληνική που καθυστερεί λόγω και των προσφυγών των ιδιοκτητών για να διεκδικήσουν μεγαλύτερα ποσά. Μάλιστα αναφέρθηκε στο ρεπορτάζ ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ιδιοκτήτη στην περιοχή που κατασκευάζεται ο δρόμος Μεταμόρφωση –Σκάρφεια, τον οποίο εκμεταλλεύεται η ίδια εταιρία, και ο οποίος περιμένει την αποζημίωσή του εδώ και 10 χρόνια από ένα τμήμα του ακινήτου του που πέρασε ήδη ο δρόμος, ενώ σήμερα του ζητούν να δώσει και ένα άλλο κομμάτι για να συνεχιστεί το έργο. Ο ίδιος δήλωσε ότι δεν έχει αντίρρηση να το παραχωρήσει αρκεί να αποζημιωθεί, τόσο για το προηγούμενο όσο και για το συγκεκριμένο που βρίσκεται στη στροφή της Υλίκης. Επειδή όμως αυτό δεν έχει συμβεί κατέφυγε στα δικαστήρια και έχει μπλοκάρει το έργο.
Το σκεπτικό του ΥΠΕΧΩΔΕ πάντως, όταν έδινε υπόσχεση για ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων μέχρι το Δεκέμβριο του 2008, προφανώς ήταν ότι αφού η διαδικασία αυτή λειτούργησε με τα ακίνητα για τους Ολυμπιακούς αγώνες, θα λειτουργούσε και για τους αυτοκινητόδρομους, δεδομένου ότι οι συμβάσεις υπογράφηκαν λίγο μετά τους Ολυμπιακούς. Αν και πρόσφατα ενεργοποιήθηκε ο λεγόμενος Ολυμπιακός νόμος για τις επιτάξεις, κανείς ακόμα δεν γνωρίζει το ακριβές ποσό που πρέπει να πληρώσει το Ελληνικό Δημόσιο στις απαλλοτριώσεις και για τα 5 έργα. Αρχικά είχε υπολογιστεί στα 400 εκ. ευρώ. Στο σύνολό του όμως, όταν καταβληθεί το ποσό θα ξεπεράσει το 1 δις ευρώ. Αυτό, όπως είπε ο υφυπουργός υποδομών Γ. Μαγκριώτης, δεν είχε προβλεφθεί σε κανένα προϋπολογισμό, πράγμα που χαρακτηρίζει ως ένα από τα μεγαλύτερα λάθη της προηγούμενης κυβέρνησης.
Ακόμα και στη γέφυρα του Ευήνου, που έχει ήδη ολοκληρωθεί, υπήρξαν καθυστερήσεις λόγω των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στις αμμοληψίες, με τους κατοίκους της περιοχής να δηλώνουν ότι έγινε υπερβολική εξόρυξη, αλλάζοντας ακόμα και την κατεύθυνση του ποταμού, κάτι βέβαια που η εταιρία αρνήθηκε. Για το λόγο αυτό έγιναν έλεγχοι από τους αρμοδίους του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Το σταμάτημα πάντως του έργου είναι γεγονός, ενώ ακόμα και σε έργα που θεωρούνται ολοκληρωμένα έχει εντοπιστεί ένα πλήθος παραλείψεων, όπως ηχοπετάσματα, αντιολισθητικός ασφαλτοτάπητας, σταθμοί μέτρησης της ρύπανσης κ.λπ.
ΒΟΝΙΤΣΑ PRESS
Με αφορμή την άρνηση πληρωμής των διοδίων
από τα κινήματα «Δεν πληρώνω», ο δημοσιογράφος Α. Παπαχελάς στην εκπομπή «Φάκελοι» του Σκάι έκανε και ένα εκτενές ρεπορτάζ στα έργα της Ιόνιας Οδού όπου μίλησε με τους υπεύθυνους της... κατασκευάστριας εταιρίας.
Το αποτέλεσμα της έρευνας του δημοσιογράφου ήταν το γνωστό: Τα έργα σκοντάφτουν στην μη ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων, στα δίκτυα της ΔΕΗ και στις αρχαιολογικές ανασκαφές που υπολογίζονταν στους 4 μήνες, πράγμα που τελικά φάνηκε αδύνατο. Οι απαλλοτριούμενες εκτάσεις θα έπρεπε να έχουν παραδοθεί στην κοινοπραξία «καθαρές» μέχρι το Δεκέμβριο του 2008. Μέχρι και τον περασμένο Δεκέμβριο όμως οι εταιρίες πήραν στα χέρια τους λίγες και όχι συνεχόμενες, με αποτέλεσμα να διακόπτεται το έργο.
Παράλληλα όμως το γεγονός ότι το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε να ξεκινήσει και τα 5 μεγάλα έργα αυτοκινητόδρομων ταυτόχρονα, καθιστά αδύνατη την αποζημίωση όλων αυτών των εκτάσεων και τα αποτελέσματα φάνηκαν. Άλλωστε και η διαδικασία των απαλλοτριώσεων είναι η γνωστή Ελληνική που καθυστερεί λόγω και των προσφυγών των ιδιοκτητών για να διεκδικήσουν μεγαλύτερα ποσά. Μάλιστα αναφέρθηκε στο ρεπορτάζ ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ιδιοκτήτη στην περιοχή που κατασκευάζεται ο δρόμος Μεταμόρφωση –Σκάρφεια, τον οποίο εκμεταλλεύεται η ίδια εταιρία, και ο οποίος περιμένει την αποζημίωσή του εδώ και 10 χρόνια από ένα τμήμα του ακινήτου του που πέρασε ήδη ο δρόμος, ενώ σήμερα του ζητούν να δώσει και ένα άλλο κομμάτι για να συνεχιστεί το έργο. Ο ίδιος δήλωσε ότι δεν έχει αντίρρηση να το παραχωρήσει αρκεί να αποζημιωθεί, τόσο για το προηγούμενο όσο και για το συγκεκριμένο που βρίσκεται στη στροφή της Υλίκης. Επειδή όμως αυτό δεν έχει συμβεί κατέφυγε στα δικαστήρια και έχει μπλοκάρει το έργο.
Το σκεπτικό του ΥΠΕΧΩΔΕ πάντως, όταν έδινε υπόσχεση για ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων μέχρι το Δεκέμβριο του 2008, προφανώς ήταν ότι αφού η διαδικασία αυτή λειτούργησε με τα ακίνητα για τους Ολυμπιακούς αγώνες, θα λειτουργούσε και για τους αυτοκινητόδρομους, δεδομένου ότι οι συμβάσεις υπογράφηκαν λίγο μετά τους Ολυμπιακούς. Αν και πρόσφατα ενεργοποιήθηκε ο λεγόμενος Ολυμπιακός νόμος για τις επιτάξεις, κανείς ακόμα δεν γνωρίζει το ακριβές ποσό που πρέπει να πληρώσει το Ελληνικό Δημόσιο στις απαλλοτριώσεις και για τα 5 έργα. Αρχικά είχε υπολογιστεί στα 400 εκ. ευρώ. Στο σύνολό του όμως, όταν καταβληθεί το ποσό θα ξεπεράσει το 1 δις ευρώ. Αυτό, όπως είπε ο υφυπουργός υποδομών Γ. Μαγκριώτης, δεν είχε προβλεφθεί σε κανένα προϋπολογισμό, πράγμα που χαρακτηρίζει ως ένα από τα μεγαλύτερα λάθη της προηγούμενης κυβέρνησης.
Ακόμα και στη γέφυρα του Ευήνου, που έχει ήδη ολοκληρωθεί, υπήρξαν καθυστερήσεις λόγω των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στις αμμοληψίες, με τους κατοίκους της περιοχής να δηλώνουν ότι έγινε υπερβολική εξόρυξη, αλλάζοντας ακόμα και την κατεύθυνση του ποταμού, κάτι βέβαια που η εταιρία αρνήθηκε. Για το λόγο αυτό έγιναν έλεγχοι από τους αρμοδίους του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Το σταμάτημα πάντως του έργου είναι γεγονός, ενώ ακόμα και σε έργα που θεωρούνται ολοκληρωμένα έχει εντοπιστεί ένα πλήθος παραλείψεων, όπως ηχοπετάσματα, αντιολισθητικός ασφαλτοτάπητας, σταθμοί μέτρησης της ρύπανσης κ.λπ.
ΒΟΝΙΤΣΑ PRESS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου