Έκθεση, που περιγράφει την κατάσταση της γερμανικής αγοράς οίνου, απέστειλε το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στο Ντύσσελντορφ. Στην ΄Εκθεση, σημειώνεται η πτώση της καταναλωτικής δαπάνης για κρασί σε ποσοστό 2,2% έναντι του 2008, παρ’ ότι οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 1,5% κυρίως από την
Ιταλία, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία. Οι εξαγωγές της Ελλάδας, εξακολούθησαν την πτωτική τους πορεία, σε ποσότητα (13.527.005 l. /2008 έναντι 11.102.696 l./2009 και σε αξία (21,6 εκ. €/2008 έναντι 17,9 εκ. €/2009).
Ειδικότερα η έρευνα αναφέρει ότι:
Με βάση τα στοιχεία του Γερμανικού Οινικού Ινστιτούτου DWI, η γερμανική αγορά οίνων παρέμεινε σταθερή κατά το 2009, σημειώνοντας μικρή αύξηση του κύκλου εργασιών και μικρή πτώση της πωλούμενης ποσότητας. Συγκεκριμένα, το 2009 ο κύκλος εργασιών, συμπεριλαμβανομένων όλων των καναλιών διάθεσης (supermarket, discounter, κάβες, παραγωγοί) σημείωσε άνοδο κατά 1,2%, συνεχίζοντας την ανοδική τάση των προηγούμενων δύο ετών (2008: +2,2%, 2007: +1,2%). Αντιθέτως, η πωλούμενη ποσότητα μειώθηκε κατά 1,5%, ενώ η τάση μείωσης για τους εγχώριους οίνους ήταν εντονότερη (μείωση κατά 4,5%).Σε ότι αφορά την εξέλιξη των τιμών, η μέση τιμή πώλησης των γερμανικών οίνων στα supermarket ανήλθε σε 2,81 €/lt, αυξανόμενη κατά 0.14€ σε σχέση με το 2008, ενώ η μέση τιμή τους στα ειδικά καταστήματα (κάβες) και στους παραγωγούς ήταν 5.65 €/lt. Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στη γερμανική αγορά έχουν οι εγχώριοι οίνοι: σε όρους ποσότητας το μερίδιο αγοράς τους ανέρχεται σε 48%, ενώ σε όρους αξίας σε 54%. Ακολουθούν η Γαλλία και η Ιταλία, με μερίδια αγοράς περίπου 13%, η Ισπανία με μερίδιο αγοράς 6% και οι χώρες του «Νέου Κόσμου» με 5% μερίδιο αγοράς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου