Προβολή Χωρίς τίτλο σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

Κορίνθου-Πατρών -Πύργου –Τσακώνας: τα διόδια αυξάνονται


  Αρκετά έξω από τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, τουλάχιστο δύο χρόνια παραπάνω, οδηγείται ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα των τελευταίων δεκαετιών, ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου -Πάτρας -Πύργου –Τσακώνας

   Παράλληλα οι οδηγοί είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν διόδια για έναν κατά τα άλλα αυτοκινητόδρομο ο οποίος όχι απλά δεν υπάρχει, αλλά όπως μαθαίνουμε θα πάει άλλα δύο χρόνια πίσω.

   Όπως αναφέρθηκε από την κοινοπραξία που εκτελεί το έργο, υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση κυρίως εξαιτίας των εκκρεμοτήτων για τις απαλλοτριώσεις


Το απίστευτο στην υπόθεση αυτή είναι ότι οι εργολάβοι, ενώ έχουν εισπράξει από την τσέπη του καθενός μας μέσω διοδίων από το 2008 που ξεκίνησαν τα έργα ως σήμερα 171 εκατομμύρια ευρώ, δεν έχουν κανέναν όρο, καμία ρήτρα για την παράδοση του έργου, πατώντας πάντα πάνω στην αδυναμία, λόγω γραφειοκρατίας να προχωρήσουν στις απαλλοτριώσεις!
Παράλληλα μιλάμε για ένα έργο το οποίο έχει απορροφήσει 243 εκατομμύρια ευρώ μέσω επιδοτήσεων, αλλά και πάλι ενώ είναι λεφτά των Ελλήνων πολιτών ο δρόμος... δεν υπάρχει.
   
Οι εκτιμήσεις των τεχνικών είναι ότι το έργο αρχικά ήταν να παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2012 αλλά οι καθυστερήσεις το «οδηγούν» δύο χρόνια αργότερα. Η κοινοπραξία, στο μεταξύ, έχει σημαντικές απώλειες εσόδων επειδή δεν λειτουργούν οι σταθμοί διοδίων που προβλέπονταν βάσει του γενικού σχεδιασμού του έργου.

Όσο για την αναστολή των εργασιών -ύστερα από απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας- στο τμήμα Πύργος – Τσακώνα, μέρος του οποίου (περίπου 20 χλμ) διερχόταν από την περιοχή Natura της λίμνης Καϊάφα, προς στιγμήν δεν υπάρχει ενημέρωση από το υπουργείο Υποδομών σχετικά με τη νέα χάραξη του έργου. Το εκτιμώμενο κόστος της νέας χάραξης ανέρχεται στα 100 εκατ. ευρώ, ενώ το συγκεκριμένο τμήμα, κατά την κοινοπραξία, συνεισφέρει σε μικρό βαθμό στη συνολική «πίτα» των εσόδων του αυτοκινητοδρόμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου