Προβολή Χωρίς τίτλο σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011

Καθίζηση παρά την απόσυρση στην αγορά αυτοκινήτου

. Σε άνευ προηγουμένου καθίζηση βρίσκεται η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα, εν μέσω συνθηκών βαθιάς ύφεσης και παρά την έναρξη εφαρμογής του μέτρου της απόσυρσης.
Πολλοί εισαγωγείς και έμποροι περίμεναν τον Μάρτιο ώστε οι επιχειρήσεις τους να πάρουν ανάσα από την κάθετη πτώση στις πωλήσεις τους, ωστόσο οι ελπίδες
τους προς το παρόν φαίνεται ότι διαψεύδονται.
Τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων για το πρώτο δεκαπενθήμερο του μήνα, εν συγκρίσει με τα ανάλογα της προηγούμενης απόσυρσης, το 2009, κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά αποδείχθηκαν. Συγκεκριμένα, η πτώση στις αγορές Ι.Χ. αγγίζει το 88,2%, ενώ σε σχέση με τον περασμένο Μάρτιο φτάνει το 70%.
Επίσης τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας έδειξαν ότι μεγάλη πτώση κατά 44,8% σημείωσε ο τζίρος των εταιρειών αυτοκινήτου το τελευταίο τρίμηνο του 2010 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2009 (ας σημειωθεί ότι η μείωση του 2009 σε σχέση με το 2008 ήταν της τάξης του 7,6%). Κατακόρυφη όμως η πτώση κατά 50,1% σημείωσαν και οι πωλήσεις ΙΧ το τέταρτο τρίμηνο του 2010 (το τελευταίο τρίμηνο του 2009 η πτώση σε σχέση με το 2008 ήταν της τάξης του 13%).
Το μεγαλύτερο βάρος της καθίζησης σήκωσαν οι εταιρείες πολυτελών αυτοκινήτων, των οποίων οι πωλήσεις ελαχιστοποιήθηκαν σε σχέση με πέρσι και πρόπερσι. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα κορυφαίας γερμανικής εταιρείας, η οποία το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου πούλησε 30 συνολικά αυτοκίνητα πανελλαδικά, ενώ πέρσι στο ίδιο διάστημα είχαν αγοραστεί 229, σημειώνοντας πτώσης κατά 87%.
Τα στελέχη του χώρου πιστεύουν πως το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα αφού δεν αφορά τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. που είναι φθηνότερα και πιο προσιτά σε περίοδο κρίσης. Επιπλέον, σύμφωνα με τους ίδιους, οι τράπεζες έχουν θέσει πάρα πολύ αυστηρά κριτήρια για την έγκριση δανείων με αποτέλεσμα οι χρηματοδοτήσεις για την αγορά οχημάτων να προκύπτουν με μεγάλη δυσκολία.
Από την άλλη, σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ της «Ημερησίας», ολοένα και περισσότερα οχήματα συσσωρεύονται στην κατοχή τραπεζών χωρίς μάλιστα να βρίσκουν αγοραστές.
Το ημερήσιο κόστος φύλαξης για κάθε Ι.Χ. έχει ανέλθει πλέον στα 2 ευρώ που μεταφράζεται σε 60 ευρώ το μήνα. Για το λόγο αυτό οι τράπεζες αποφάσισαν να μετριάσουν το ρυθμό κατασχέσεων οχημάτων από ιδιώτες όχι όμως και από εμπόρους. Πλέον αν κάποιος ιδιοκτήτης δεν μπορεί να αποπληρώνει τις δόσεις του υπάρχουν αρκετοί τρόποι διευκόλυνσής του.
Από την άλλη, οι τράπεζες βλέπουν τους κατόχους αυτοκινήτων που έχουν αποκτηθεί με χρηματοδότηση, να τα επιστρέφουν οικειοθελώς μειώνοντας στο ελάχιστο την οφειλή τους.
Σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία του τραπεζικού χώρου, αν κάποιος έχει αποκτήσει ένα Ι.Χ. αξίας 15.000 ευρώ με χρηματοδότηση από τράπεζα σε ποσοστό 100% τότε αρχίζει το παζάρι μεταξύ τράπεζας και ιδιώτη καταναλωτή για το ποια είναι η αξία του αυτοκινήτου ώστε να το παραλάβει πίσω η τράπεζα και βέβαια ποια είναι η υπολειπόμενη πιστωτική οφειλή του καταναλωτή.
Αλλωστε, πολλοί ενδιαφερόμενοι για αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν Ι.Χ. σε πολύ χαμηλές κατευθείαν από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού χωρίς τη διαμεσολάβηση εμπόρων, κάτι που δεν ίσχυε στο παρελθόν. Εξάλλου, οι δημοπρασίες κατασχεμένων οχημάτων διεξάγονται πλέον και μέσω Διαδικτύου (https://www.oddynet.gr/oddynet/welcome.do).
Αξίζει αν σημειωθεί πως η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε μείωση διαφόρων φόρων και τελών ώστε να κάνει ξανά ελκυστικές τις τιμές των Ι.Χ. και να ανακτήσει η αγορά μέρος του χαμένου εδάφους της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου